قالب های فارسی وردپرس 25

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 25

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

حذف دکمه‌ی لایک از توییتر، به‌این زودی‌ رخ نخواهد داد

دکمه‌ی لایک (همان آیکون زیر توییت‌ها که به شکل قلب دیده می‌شود) یکی از محبوب‌ترین و البته قدیمی‌ترین بخش‌های شبکه‌ی اجتماعی توییتر است؛ ساعاتی پیش، تلگراف خبری مبنی بر حذف این دکمه از توییتر در آینده‌ای نزدیک منتشر کرد که تعجب بسیاری از افراد را به دنبال داشت.

توییتر اما لحظاتی قبل اعلام کرد که حذف دکمه‌ی لایک قرار نیست به‌این‌زودی‌ها اتفاق بیافتد. مقامات این شبکه‌ی اجتماعی گفته‌اند که گرچه آن‌ها از مدتی قبل، به انجام کاری جدید به‌منظور حذف دکمه‌ی لایک فکر کرده‌اند (تا جایی که جک دورسی، مدیرعامل توییتر، طی چند ماه اخیر بارها به این موضوع اشاره کرده است)، اما فعلاً زمان دقیقی برای عملی کردن این کار مشخص نشده است؛ به‌عبارتی دیگر، حذف دکمه‌ی لایک توییتر قرار نیست در آینده‌ای نزدیک به‌وقوع بپیوندد.

حساب کاربری Twitter Comms به‌ تازگی نوشته است:

همانطور که از مدتی قبل این موضوع را مطرح کرده‌ایم، ما قصد داریم به‌ منظور اطمینان‌ حاصل‌کردن از تشویق کاربران برای انجام مکالمات سالم، تغییرات عمده‌ای را در سرویس‌مان اعمال کنیم، تغییراتی که شامل حال دکمه‌ی لایک هم می‌شود. ما هنوز در مراحل اولیه‌ی کارمان هستیم و در این لحظه قصد نداریم اطلاعات خاصی را به‌اشتراک بگذاریم.

دکمه‌ی لایک توییتر در سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵) طی اقدامی بحث برانگیز، از فرمِ ستاره‌ای‌شکل به شکل قلب تغییر پیدا کرد. این دکمه که روزانه توسط میلیون‌ها نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد، راهی کوتاه و سریع برای بیان احساس رضایت فرد نسبت به توییت‌ها به‌شمار می‌آید. 

سوءاستفاده از فضای مجازی برای رسیدن به اهدافی خاص، تقریباً در همه‌جا فراگیر شده است. به‌ دفعات دیده‌ایم که توییت‌هایی که محتوای نامناسب داشته‌اند، پس از ریتوییت بسیار توسط کاربران، بیش از پیش دیده شده‌اند و این نکته‌ای منفی به‌شمار می‌آید. از طرفی، اگر افراد (یا در برخی مواقع، ربات‌ها) زیادی، یک توییت خاص را لایک کنند؛ این موضوع می‌تواند توییت یادشده را وارد الگوریتم توییت‌های محبوب توییتر کند تا بیشتر از قبل دیده شود؛ این الگوریتم، چنین توییتی را در لیست‌های مختلف و حتی در بخش نوتیفیکیشن‌ها به‌ کاربران نشان می‌دهد.

دکمه لایک توییتر / Twitter Like Button

توییتر مدت‌ها است که روی این موضوع کار می‌کند تا بتواند فضای مکالمات را سالم‌‌تر کند. این شبکه‌ی اجتماعی در همین راستا، چند ماه پیش قابلیت جدیدی به نام «بوک‌مارک‌ها» را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد توییت‌هایی را که فرم اجتماعی کمتری دارند، به‌صورت خصوصی ذخیره کنند. 

حذف کردن نحوه‌ی تعامل کاربران با هر توییت، اندکی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ چرا که این اقدام تا حد زیادی برخلاف آن‌ چیزی است که مردم از یک پلتفرم گفتگو‌ محور انتظار دارند. توییتر می‌تواند قبل از اقدام به حذف دکمه‌ی لایک، سایر گزینه‌های موجود را نیز بررسی کند؛ برای مثال، این شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند همچون فیسبوک، گزینه‌های متعددی را برای تعامل با توییت در اختیار کاربر قرار دهد، یا این‌که تغییراتی را در الگوریتم خود برای معرفی توییت‌های محبوب به کاربران، اعمال کند.

وان پلاس، نخستین گوشی 5G اروپا خواهد بود

وان‌پلاس ساعاتی پیش از جدیدترین گوشی خود یعنی OnePlus 6T رونمایی کرد؛ درحالی که ممکن است خیلی‌ها درگیر بحث در مورد این گوشی جدید باشند، شرکت وان‌پلاس از هم‌اکنون به آینده‌ی محصولاتش می‌اندیشد. 

هفته‌ی گذشته وان‌پلاس تأیید کرد که از مدت‌ها پیش، کار روی یک گوشی هوشمند با توانایی پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات را آغاز کرده است و قصد دارد این محصول را تا بهار ۱۳۹۸ (نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ میلادی)، روانه‌ی بازار کند. در جریان برگزاری رویداد معرفی وان‌پلاس ۶ تی، شاهد بحث در مورد گوشی 5G این شرکت چینی نیز بودیم.

کریستیانو آمون، قائم مقام ارشد کوالکام، به‌هنگام بحث در مورد پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ موجود در گوشی وان‌پلاس ۶ تی، گفت:

ما بسیار خوشحال هستیم که قرار است با وان‌پلاس برای ساخت گوشی‌های 5G در آینده‌ی بسیار نزدیک، همکاری کنیم.

گفتنی است که پیت لاو، مدیرعامل وان‌پلاس، پیش از رونمایی این شرکت از گوشی جدید، در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که وان‌پلاس در نظر دارد تا در سال ۲۰۱۹، یک گوشی 5G به بازار عرضه کند. مدیرعامل وان‌پلاس مدعی شد این شرکت چینی مدتی است که مذاکراتی را با اپراتورهای مخابراتی اروپایی آغاز کرده تا بتواند این هدف مهم را عملی کند:

مطمئن هستیم که قرار است نخستین گوشی 5G اروپا، متعلق به ما باشد. 

وان پلاس 6T

وان‌پلاس 6T

لاو در ادامه‌ی صحبت‌هایش در پاسخ به این سؤال که چرا وان‌پلاس اینقدر زود پا به حوزه‌ی گوشی‌های 5G گذاشته است، گفت که این شرکت از طریق بازخوردهای به‌دست آمده از کاربرانش، متوجه شده است که آن‌ها خواستار چنین اتفاقی هستند؛ این درحالی است که این نسل از شبکه‌های ارتباطی، هنوز در هیچ‌جای دنیا راه‌اندازی نشده است و ورود وان‌پلاس به چنین حوزه‌ای، اندکی عجولانه به‌نظر می‌رسد. لاو می‌گوید: یکی از دلایل توسعه‌ی زودهنگام گوشی 5G توسط وان‌پلاس، این بوده است که چینی‌ها می‌‌خواهند بفهمند این نسل از شبکه‌های ارتباطی، پتانسیل انجام چه کارهایی را دارد و چه مزایایی را می‌تواند برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

نکته‌ی حائز اهمیت اینجا است که نباید فراموش کنیم وان‌پلاس قرار نیست تمام تمرکزش را معطوف دنیای 5G کند؛ طبق گفته‌های مدیرعامل این شرکت، گوشی 5G وان‌پلاس قرار است در کنار گوشی‌های فعلی 4G LTE این شرکت حضور داشته باشد و با آن‌ها همزیستی کند؛ چرا که قرار نیست تا سال آینده، شبکه‌ی 5G به‌صورت جهانی در دسترس قرار گیرد. وی صحبت‌هایش را این‌گونه به‌اتمام می‌رساند:

ساخت گوشی 5G حجم کاری ما را دو برابر می‌کند؛ چون این گوشی، یک محصول اضافی است. این اسمارت‌فون 5G قرار است تشکیل‌دهنده‌ی دسته‌ای جداگانه در دنیای گوشی‌ها باشد.

تولید محتوا برای افزایش بازدید

پس تمرکز اصلی خود را بر محتوا و تولید محتوای تخصصی بگذارید و در این خصوص سرمایه گذاری کنید مخاطب خودش سایت شما را برای برطرف کردن نیازهایش پیدا خواهد کرد.

البته رعایت اصول سئو هم در این زمینه می تواند تاثیر گذار باشد.آپدیت منظم هم در این راستا بسیار تاثیرگذار خواهد بود. این به آن مفهوم است که به صورت منظم محتوای جدید تولید کنید و دراختیار مخاطب خود قرار دهید. در سئو هم رعایت آپدیت منظم از اهم واجبات است و گوگل و دیگر موتورهای جستجو به این مساله بسیار دقیق نگاه می کنند.

تبادل لینک های مفید با سایت های مرتبط با حوزه فعالیت سایت شما هم در افزایش ترافیک سایت موثر است البته به شرط اینکه کلیه اصول حرفه ای و اخلاقی را رعایت کنید و ازخرید لینک پرهیزکنید چون موتورهای جستجو در سالهای اخیر روی این امر سرمایه گذاری زیادی کرده اند و لینک های خرید و فروش شده را به سرعت تشخیص می دهند.

یکی از کارهای ساده ای که دربسیاری موارد به آن بی توجهی می شود معرفی سایت و لینک گذاری سایت در پایان ایمیل هاست. اغلب ما هنگام ارسال ایمیل های کاری به نوشتن نام خود اکتفا می کنیم درصورتی که اگر به معرفی مختصر سایتمان و لینک دهی در این خصوص بپردازیم درجلب مخاطب تاثیر گذار خواهد بود.

مقالات سریالی و دنباله دار که البته جذاب بوده و مخاطب علاقمند به پیگیری محتوای آن باشد هم در جلب مخاطب بسیار تاثیرگذار خواهد بود. شاید در نظر اول این کار به نظر ساده برسد اما تولید محتوای دنباله دار درخصوص یک موضوع خوب و جذاب بسیار دشوار است و نیاز به تلاش مستمر و افزایش دانش دارد.

بیشترین ترافیک سایت شما را موتورهای جستجو تشکیل خواهند داد پس باید به قوانین آنها احترام بگذارید و مطالب خود را سئو کنید. لازم نیست در این زمینه پولی پرداخت کنید بلکه می توانید به صورت کاملا رایگان آموزشهای سئو را بخوانید تا در حین نوشتن یک مطلب جدید هم نیازهای کاربران را در نظر داشته باشید و هم نیازهای موتورهای جستجو را.

امکان کامت گذاری و مشارکت مخاطب در سایت، نظرسنجی و حتی فراهم آوردن امکان اصلاح و انتقاد از مطالبی که منتشر کرده اید و یا امکان پرسش و پاسخ درخصوص یک موضوع می تواند در موفقیت سایت شما بسیارتاثیرگذار باشد. در نهایت اینکه در تامین محتوای سایت باید دقت بسیار داشته باشیم تا سایتی موفق و مثمر ثمر را به مخاطبان خود ارایه دهیم.

چگونه مودم و شبکه خانگی خود را ایمن تر کنیم؟

این روزها وجود مودم ADSL در بسیاری از منازل به امری عادی تبدیل شده است؛ اغلب کاربران مودم را به عنوان وسیله‌ای ساده که می‌توان تنها برای اتصال به اینترنت از آن استفاده کرد، می‌شناسند، اما مودم به منزله‌ی مهم‌ترین گجتی است که می‌تواند در یک مکان وجود داشته باشد، چراکه مودم دروازه‌ی ورود به اینترنت و همچنین وسیله‌ای است که گجت‌های مختلفی به آن وصل می‌شوند، از این‌رو یکی از بهترین کانال‌ها برای نفوذ توسط هکرها است.

بسیاری از کاربران در منازل و کسب و کارهای کوچکی که از اینترنت استفاده می‌کنند، مودم‌ خود را با تنظیمات پیش فرض امنیتی استفاده می‌کنند که معمولا خطر نفوذ در سیستم آن‌ها را بیش از پیش افزایش می‌دهد. معمولا مودم‌ها نیز همچون بسیاری دیگر از گجت‌های موجود در دنیای فناوری از وجود روزنه‌های امنیتی زیادی رنج می‌برند که برای مثال می‌توان انواع باگ‌ها در فریمور، حساب‌های کاربری ثبت نشده برای نفوذ و بسیاری مشکلات دیگر اشاره کرد که هر یک می‌تواند به عنوان روزنه‌ای برای نفوذ افراد مورد استفاده قرار گیرد. هر چند بسیاری از این مشکلات توسط کاربران حل نمی‌شود، اما می‌توان تدابیری اندیشیده و تغییراتی در تنظیمات مودم ایجاد کرد تا هر هکری نتواند به سادگی در مودم و شبکه‌ی خانگی کاربران نفوذ کند.

از بکارگیری مودم‌های بی نام و نشان عرضه شده توسط ISP خودداری کنید

شماری از ISP‌ها مودم‌هایی را به کاربران عرضه می‌کنند که نام و نشانی ندارند. این مودم‌ها از نظر امنیتی در مقایسه با مودم‌هایی که در بازار موجود بوده و بصورت مستقیم توسط عرضه کننده ارائه می‌شوند، ضعیف‌تر هستند. معمولا این مودم‌ها از فریمورهای قدیمی‌تری استفاده می‌کنند که دارای روزنه‌های متعددی هستند، از این‌رو پیشنهاد می‌شود کاربران خود یک گزینه‌ی مناسب و معتبر را انتخاب کرده و خریداری کنند.

عوض کردن رمز عبور پیش فرض ورود به تنظیمات

 تمام مودم‌های عرضه شده به بازار از یک رمز عبور پیش فرض برای ورود به تنظیمات بهره می‌برند که اغلب نیز تغییری در آن نداده و همچنان از آن استفاده می‌کنند؛ همین موضوع باعث شده تا رمز عبور پیش فرض دستمایه‌ی نفوذهای بسیاری از جانب هکرها باشد. پس از راه‌اندازی مودم، اولین کاری که باید کرد، عوض کردن رمز عبور پیش فرض برای ورود به تنظیمات است.

قطع دسترسی به تنظیمات مودم از طریق اینترنت

برای اغلب کاربران دسترسی تنظیمات مودم از طریق اینترنت و خارج از شبکه‌ی داخلی مودم غیرضروری و بدون استفاده است، از این‌رو یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که باید انجام داد، قطع دسترسی به تنظیمات مودم از طریق اینترنت یا غیرفعال کردن Remote Management است. در صورتی که وجود چنین قابلیتی ضروری باشد، می‌توان با راه‌اندازی VPN یا (ٰVirtual Private Network) کانالی امن برای دسترسی به شبکه‌ی داخلی و همچنین تنظیمات مبتنی بر وب مودم ایجاد کرد.

محدود کردن IP‌های درون شبکه که می‌توانند به تنظیمات مودم دسترسی داشته باشند

در صورتی که مودم یا روتر شما چنین امکانی را داشته باشد، بهتر است دسترسی به تنظیمات مودم را از یک IP خاص فراهم کنید که توسط DHCP به گجت‌های متصل شده به مودم اختصاص داده نمی‌شود. برای مثال در زمان تنظیمات مودم خود، DHCP یا Dynamic Host Configuration Protocol را به گونه‌ای تنظیم کنید تا از رنج ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱۰ تا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۲۰۰ اقدام به اختصاص IP کند و برای دسترسی به تنظیمات مودم نیز تنها ۱۹۲.۱۶۸.۱۰.۵ قادربه دسترسی به مودم باشد. با توجه به اینکه IP مورد نظر به صورت خودکار به هیچ گجتی اختصاص داده نمی‌شود، از این‌رو باید برای دسترسی به تنظیمات مودم، بصورت دستی IP را وارد کرد که عدم اطلاع از آن امکان نفوذ به تنظیمات را برای هر کسی که می‌خواهد به سیستم نفوذ کند، غیرممکن می‌کند.

دسترسی HTTPS به مودم را در صورت امکان فعال کرده و در زمان اتمام کار، حتما لاگ اوت کنید

 در زمان استفاده از مرورگر برای ورود به تنظیمات مودم بهتر است از حالت incognito یا private برای تغییر در تنظیمات استفاده کنید تا ردپایی را در مرورگر خود نظیر کوکی باقی نگذارید. همچنین تا حد امکان سعی کنید تا نام کاربری و رمزعبور تنظیمات مودم را نیز ذخیره نکنید.

آدرس IP دسترسی به تنظیمات مودم را تغییر دهید

تمام مودم‌های موجود در بازار دارای آدرسی پیش فرض برای ورود به بخش تنظیمات هستند که معمولا آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ می‌شود. برای بهبود امنیت می‌توان در زمان تنظیمات، آدرس پیش فرض دسترسی به تنظیمات مودم را نیز تغییر داد.

از یک رمزعبور پیچیده برای وای-فای و بهترین پروتکل ممکن استفاده کنید

WPA2 یا Wi-Fi Protected Access II بهترین پروتکل انتخابی در برابر WPA و WEP است که تاکنون بارها شاهد نفوذ هکرها در مودم‌هایی بوده‌ایم که از این پروتکل‌ها استفاده می‌کنند. در صورتی که مودم شما این امکان را دارد تا شبکه‌ی وای-فای موسوم به Guest ایجاد کنید، پس حتما از این گزینه استفاده کنید. ضمنا شبکه‌ی مخصوص مهمان‌ها نیز باید با یک رمزعبور و پروتکل WPA2 محافظت شود. این کار بدین منظور انجام می‌شود تا افرادی غیر از شما از این کانال به شبکه‌ی شما متصل شوند تا در صورت وجود بدافزار در گجت‌هایشان، نتوانند در شبکه‌ی شما تغییری ایجاد کنند.

قابلیت WPS را غیرفعال کنید

WPS را باید یکی از قابلیت‌هایی خواند که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. WPS از طریق کلید فیزیکی تعبیه شده در پشت یا زیر مودم یا از طریق عبارتی که زیر مودم نوشته شده، امکان برقراری ارتباط با انواع گجت‌ها را بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور فراهم می‌کند. WPS را باید یکی از شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین نقاط ضعفی خواند که در سال‌های اخیر بسیاری از مودم‌ها با آن دست به گریبان بوده و از این‌رو باعث هک شدن وای-فای شماری از کاربران شده‌اند. برای اینکه خیالمان از بابت این موضوع راحت باشد بهتر است در صورتی که از WPS‌ پشتیبانی می‌شود، این قابلیت غیرفعال باشد.

دسترسی به سرویس‌های مودم را از طریق اینترنت محدود کنید

روی مودم‌ها و روترها سرویس‌هایی وجود دارند که شاید هیچ وقت از آن‌ها استفاده نکنید. برای مثال می‌توان به Telnet، UPnP (Universal Plug and Play)، SSH (Secure Shell) و HNAP (Home Network Administration Protocol) اشاره کرد که بهتر است دسترسی آن‌ها از طریق اینترنت قطع شود. با استفاده از سرویس‌هایی نظیر Shield Up می‌توانید با اطلاع از IP مودم پورت‌های باز مودم خود را مورد بررسی قرار داده و حتی سرویس UOnP مودم خود را بصورت جداگانه اسکن کنید.

فریمور مودم خود را بروز نگه دارید

شماری از مودم‌ها امکان بروزرسانی خودکار فریمور را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، حال آنکه شماری از مودم‌ها این قابلیت را بصورت چک کردن دستی برای کاربران امکان پذیر می‌کنند. در صورتی که مودم شما هیچ یک از قابلیت‌های اشاره شده را نداشت، می‌توانید بصورت دستی در سایت تولیدکننده‌ی مودم خود با استفاده از نام و مدل مودم، به جستجوی فریمور دستگاه خود بپردازید.

در صورتی که علاقه دارید تا شرایط ویژه‌تر و تنظیمات تخصصی‌‌تری را برای بالا بردن امنیت در مودم یا روتر خود به کار برید، می‌توانید مواردی را که در ادامه اشاره می‌کنیم نیز مورد توجه قرار دهید.

تقسیم بندی شبکه یا VLAN بندی

شماری از روترهای عرضه شده به بازار این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا VLAN (Virtual Local area networls) مختلفی را در شبکه‌ی داخلی تعریف کنند. با استفاده از VLAN‌ می‌توانید گروه کاربران یا گجت‌های خاصی را مقرر به استفاده از یک شبکه‌ی خاص کنید. برای مثال با توجه به اینکه گجت‌های مرتبط با اینترنت اشیا هنوز در اول راه بوده و باگ‌های زیادی دارند، از این‌رو می‌توانید VLAN خاصی را برای ارتباط این گجت‌ها اختصاص دهید. همچنین امکان استفاده از این قابلیت در جهت اختصاص یک شبکه‌ی خاص برای ارتباط گوشی‌های هوشمند نیز وجود دارد. با توجه به اینکه بسیاری از گجت‌های اینترنت اشیا قابلیت کنترل از طریق گوشی هوشمند را نیز دارند، با استفاده از VLAN بندی این ارتباط از طریق شبکه‌ی داخلی برقرار نشده و از طریق اینترنت ارتباط برقرار می‌شود.

مک فیلتر یا دسترسی با استفاده از آدرس فیزیکی

اغلب مودم‌های موجود در بازار از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از قابلیت مک فیلتر تنها گجت‌هایی می‌توانند پس از وارد کردن رمز عبور وایرلس از اینترنت استفاده کنند که آدرس فیزیکی کارت شبکه‌ی گجت آن‌ها در لیست قسمت مک فیلتر مودم ثبت شده باشد، از این رو در صورتی که رمز عبور شبکه‌ی بی‌سیم نیز هک شده باشد، هیچ گجتی قادر به استفاده از اینترنت و اتصال به مودم نخواهد بود.

استفاده از پورت فورواردینگ همراه با فیلتر IP

در صورتی که سرویس‌هایی روی رایانه‌هایی دارید که باید از اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید، باید از پورت فورواردینگ استفاده کنید. بسیاری از نرم‌افزار‌ها سعی می‌کنند تا پورت‌هایی را با استفاده از UPnP در روتر بصورت خودکار ایجاد کنند که این روش همیشه امن نیست. در صورتی که UPnP روی مودم غیرفعال باشد، باید رول‌های مورد نظر را بصورت دستی در روتر وارد کرد. برای این کار باید IP منبع را به پورتی اختصاص داد تا از طریق آن بتوان به یک سرویس درون شبکه دسترسی پیدا کرد. برای مثال در صورتی که می‌خواهید به FTP Server کامپیوتر خود در منزل دسترسی داشته باشید، می‌توانید یک رول برای Port Forwarding در روتر برای پورت ۲۱ ایجاد کنید و اجازه‌ی دسترسی را فقط برای IPهای محل کار خود صادر کنید.

استفاده از فریمورهای شخصی شده به جای فریمورهای استاندارد کارخانه‌ای

علاوه بر فریمورهایی که کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند بصورت پیش فرض منتشر می‌کنند، می‌توان از فریمورهای شخصی سازی شده‌ای نیز استفاده کرد که مبتنی بر لینوکس هستند. از جمله‌ی این فریمورها می‌توان OpenWRT، DD-WRT و Asuswrt-Merlin اشاره کرد که جزو محبوب‌ترین فریمورهای شخصی سازی شده برای مودم‌ها و روترها هستند. این فریمورها معمولا قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، همچنین توسعه دهندگان این فریمورها روزنه‌های امنیتی را با سرعت بیشتری رفع کرده و از این‌رو مشکلات سیستم خیلی سریع‌تر حل می‌شود. با توجه به اینکه بیشتر علاقمندان به سراغ چنین فریمورهایی می‌روند، از این‌رو به دلیل محدود بودن استفاده از این فریمورها، شانس انجام حملات برعلیه کاربرانی که از این فریمورها روی مودم‌های خود استفاده می‌کنند نیز کمتر است. البته باید به این نکته توجه داشت که استفاده از فریمورهای شخصی شده نیازمند داشتن اطلاعات فنی است تا بتوان به درستی اقدام به لود و نصب فریمور کرد.

کنترل نمایش تبلیغات و متوقف کردن تبلیغات هدفمند گوگل

شرکت گوگل ابزاری طراحی کرده است که ویژگی‌ها و علایق کاربران را به منظور نمایش تبلیغات متناسب و هدفمند، گردآوری کرده و در اختیار این شرکت قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم تا نحوه‌ی متوقف کردن تبلیغات هدفمند و کنترل نمایش تبلیغات را به طور خلاصه تشریح کنیم.

این که تمامی تبلیغات موجود در وب را به طور کامل مسدود کنیم، کار آسانی است اما شرکت گوگل ابزاری ساخته است که اجازه‌ی انتخاب و بازگردانی نمایش تبلیغات برپایه‌ی علاقه‌مندی (interest-based) را به کاربران می‌دهد. در ادامه‌ی مقاله شیوه‌ی متوقف کردن تبلیغات هدفمندی را که در وب‌سایت‌های خود گوگل و وب‌سایت‌های شرکای 2m آن برای کاربران نمایش داده می‌شوند، بیان خواهیم کرد.

شیوه‌ی متوقف کردن تبلیغات و انتخاب آن‌ها

اگر موضوعات مورد علاقه و ویژگی‌های خود را به گوگل بگویید، به دنبال تبلیغات مفید و متناسب با علایق شما خواهد گشت. در ادامه‌ی مقاله نحوه‌ی انجام این کار را بیان خواهیم کرد اما ابتدا نحوه‌ی انتخاب و متوقف کردن تبلیغاتی را که مناسب شما نیستند، توضیح خواهیم داد.

به گفته کارمندان گوگل، می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی تنظیمات تبلیغات و کلیک روی دکمه‌ی "Download the advertising cookie opt-out plugin"، پلاگین IBA Opt-out مربوط به مرورگرکروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر را دانلود کنید. این پلاگین امکان انتخاب کوکی‌های DoubleClick (کوکی‌هایی که به وسیله‌ی گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد) را فراهم می‌کند. DoubleClick یکی از پلتفرم‌های تبلیغ شرکت گوگل است.

پس از نصب افزونه‌ی یاد شده، حتی پس از پاک کردن کوکی‌های مرورگر، تبلیغات هدفمند موجود در مرورگر باید متوقف شوند. در حقیقت، تبلیغات انتخابی شما پس از پاک شدن کوکی‌ها هم به طور دائمی متوقف خواهد شد. این افزونه فقط در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر عمل می‌کند و برای استفاده در سایر مرورگرها باید افزونه‌ی مربوطه را در آن نصب کنید. اگر با حساب کاربری خود وارد مرورگر شوید (sign in)، افزونه‌ی یاد شده باید به طور خودکار در همان نوع از مرورگرهای موجود در سایر رایانه‌ها هم نصب شود. متاسفانه این امکان برای مرورگرهای موجود در گوشی‌های هوشمند وجود ندارد. با این حال، می‌توانید از روش‌های دیگر متوقف کردن تبلیغات در دستگاه‌های اندرویدی استفاده کنید.

برخی از بازبینی کنندگان ادعا می‌کنند که افزونه‌ی یاد شده عملکرد صحیحی نداشته و هنوز هم تبلیغات هدفمند در وب‌سایت‌های متعلق به گوگل و شرکای آن نمایش داده می‌شوند. اما به خاطر داشته باشید که این مورد، راهکار رسمی گوگل است. اگر خواستار مسدود کردن همه‌ی تبلیغات هدفمند هستید، ادامه‌ی مقاله را دنبال کنید.

نحوه‌ی کنترل تبلیغات نمایش داده شده به وسیله‌ی گوگل

ابتدا به صفحه‌ی جدید تنظیمات تبلیغات گوگل مراجعه کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. در بخش Your topics این صفحه می‌توانید علایق خود را به گوگل اطلاع دهید. اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این فهرست به صورت محدود شده است. اگر هیچ موضوعی در این بخش وجود ندارد، می‌توانید با فشردن دکمه‌ی “NEW TOPIC +”، موضوعات مختلفی را به فهرست اضافه کنید. همچنین در بخش Your Google profile این صفحه می‌توانید جنسیت و سن خود را به منظور دریافت تبلیغات بر اساس این معیارها تنظیم کنید.

متوقف کردن تبلیغ گوگل

اگر تمایلی به مشاهده‌ی تبلیغات هدفمند ندارید، به منظور غیرفعال کردن نمایش تبلیغات هدفمند در نتایج جستجوی گوگل و وب‌سایت‌هایی که متعلق به گوگل نیست، می‌توانید روی دکمه‌ی آبی رنگ واقع در بخش Ads Personalization کلیک کنید. با این کار، یک پنجره‌ی اخطار فرعی نمایان می‌شود که باید روی دکمه‌ی Turn Off کلیک کنید. سپس باید در پنجره‌ی فرعی Ads Personalization is now off ظاهر شده روی GOT IT کلیک کنید تا این گزینه در حالت Off قرار گیرد. این کار به این معنی است که تبلیغات نمایش داده شده همیشه مناسب شما نخواهد بود و نمی‌توانید تبلیغ کنندگان خاصی را مسدود کنید.

متوقف کردن تبلیغ گوگل

همچنین در پنجره‌ی یاد شده می‌توانستید با کلیک روی لینک VISIT ADCHOICES، جلوی نمایش تبلیغات شخصی گوگل در زمانی که از حساب کاربری خود خارج شده‌اید و دیگر شبکه‌های آنلاین تبلیغات را بگیرید. پس از کلیک روی لینک یاد شده، این صفحه به طور خودکار کوکی‌های موجود در مرورگر کاربر را بررسی کرده و براساس آن، وب‌سایت‌هایی را برای انتخاب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پس از انتخاب وب‌سایت‌های مورد نظر باید روی Submit your choices کلیک کنید.

متوقف کردن تبلیغ گوگل

آیا مایل به متوقف کردن تبلیغات هدفمند گوگل هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.