قالب های فارسی وردپرس 25

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 25

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سئو وردپرس

امروزه درصد زیادی از سایت های جهان به وسیله cms وردپرس طراحی شده اند.دلایل متعددی برای استفاده از وردپرس وجود دارد که مهم ترین دلیل جامع بودن آن است.وردپرس پیچیده ترین طراحی را به ساده ترین شکل ممکن در اختیار شما پیمان میدهد تا بتوانید به راحتی وب سایتی چیره دست و مطابق با سلیقه خودتان طراحی کنید.البته سئو وردپرس احتیاج به رعایت اصولی دارد که در ادامه به رسیدگی آن ها خواهیم پرداخت.


وردپرس گرد از جامع ترین cms های موجود است که میتوان با به کارگیری آن و با رعایت اصول صحیح،وب سایتی با سئو بسیار نیرومند ساخت


 


موارد مربوط به سئو وردپرس که در پیوسته به رسیدگی آن ها خواهیم پرداخت:

1.طراحی سایت پیامد گرا

2.اصلاح کد های سایت و سخیف سازی آن

3.انتخاب کلمات کلیدی مناسب

4.تنظیم url

5.تعریف درست منو،سایدبار و فوتر

6.نگارش درست مقالات صفحات

7.قرار دادن درست ویدیو و عکس در مقالات

8.استفاده صحیح از گروه ها و برچسب ها

9.استفاده کاربردی از تقسیم کامنت ها

10.آموزش کاربردی افزونه yoast seo

11.انجام پروسه لینک بیلدینگ

 


گام اول:طراحی سایت پیامد گرا:

در سنه های ماضی بسیاری از وب سایت ها در دو نسخه طراحی میشد.علاوه بر طراحی عادی برای دسکتاپ باید یک نسخه جداگانه موبایل نیز طراحی میشد و دشواری ها و خرج های زیادی برای صاحبان سایت ها ایجاد میکرد.


طراحی سایت واکنش گرا (responsive web design) به نوعی از طراحی بازتاب گرا سایت گفته میشود که شما با طراحی یک وب سایت میتوانید برای دستگاه های گوناگون طراحی متناسب با آن را داشته باشید.در طراحی واکنش گرا تمامی المان های صفحه متغیر بوده و متناسب با سایز صفحه تغییر میکنند.


یک آمار جالب:


به تجربه برای ما مقاوم شده که بعضی از وب سایت ها حتی لغایت بیش از 90 درصد ورودی آن ها از بخش موبایل و تبلت هستند و معمولا درصد کمی از ورودی های تارنما ها به تقسیم دسکتاپ تعلق دارد.البته این درصد در مورد سایت هایی با موضوعات گوناگون کاملا متفاوت است.اما همش درصد بیشتری از ورودی های تارنما از تقسیم موبایل است.


سایت واکنش گرا


طراحی پیامد گرا در سئو وردپرس زیاد مهم است.روز به روز آمارگرفتن استفاده از تلفن های به اتفاق اغلب میشود و شما احتیاج دارید وب سایتی پیامد گرا داشته باشید


 


 


گام دوم:اصلاح کد های سایت و سخیف سازی سایت:

یکی از ایراداتی که بیشتر به وردپرس گرفته میشود،سنگین بودن و حجم بالای کد ها هنگام لود شدن صفحات سایت است که شدنی است مایه بالا رفتن سرعت لود سایت و ناتوان شدن سئو سایت شود.


این سخت الی زمانی وجود دارد که شما نتوانید کد ها سایت را چکیده سازی و بهینه کنید.البته برای سپریدن این کار باید بر روی کد نویسی های سایت مسلط باشید.در پیوسته ما با معرفی یک سری افزار ها به شما کمک خواهیم کرد که این کار را راحت تر اتمام دهید.


استفاده از وب سایت gtmetrix.com :


این تارنما گرد از بهترین دست موزه ها برای محاسبه سرعت لود سایت است.علاوه بر این دشواری ها سایت را برای شما نمایش میدهد و گذرگاه حل بسیاری از آن ها را ارائه میدهد.


سرعت لود سایت


سرعت لود سایت:


تقریبا میتوان گفت مهم ترین آماری که میتوانید از این تارنما بگیرید که به سئو سایت وردپرس شما کمک کند،سرعت لود است.سرعت لود سایت شما زیر تر از 6.9 ثانیه باشد کاملا استاندارد بوده و سخت خاصی ندارد.اما همش کوشش کنید الی جایی که میتوانید سرعت لود سایتتان را زیر بیاورید.


البته ممکن است به علت فاصله بین سرور سایت شما و سرور gtmetrix سرعت لود شما در بعضی موارد دلخواه نباشد.شما میتوانید با تغییر سرور gtmetrix سرعت لود را نسبت به اینترنت مملکت های گوناگون بسنجید و نتایج بهتری به دست آورید.


وب سایت gtmetrix در بخش هایی به کمک شما آمده لغایت بتوانید راحت تر دشوار سرعت لود خویش را حل کنید.در سئوی سایت وردپرسی بخش waterfall یکی از این بخش هاست.در این دسته شما میتوانید سرعت لود تمامی عناصر صفحه خویش را به صورت کاملا دقیق ببینید و متوجه شوید که دشوار دیر لود شدن سایت به علت کدام یک از عناصر صفحه است.


حجم صفحه سایت:


اصلاح این دسته برای شفا سرعت لود سایت میباشد و فی نفسه اهمیت چندانی ندارد.اگر حجم صفحات سایت شما بالا باشید قاعدتا سرعت لود ضعیفی خواهید داشت.نمیتوان برای حجم صفحات سنجه مشخصی را تعیین کرد.معمولا سعی کنید صفحاتی که دربایستن به عکس زیادی ندارد(مخصوصا صفحه اصلی سایت) حجم صفحه را به پایین تر از 2mb برسانید.


تعداد تقاضا به سمت سرور (requests) :


یکی از اصلی ترین مشکلاتی که وردپرس دارد و بر سئو سایت وردپرس هم تاثیر منفی دارد،بالا بودن تعداد request های سایت است که مایه دیرتر لود شدن سایت و فشار به سرور سایت میشود.معمولا زیر 100 request مشکلی برای سرعت لود ایجاد نخواهد کرد.اما این هم از دسته مواردی است که باید لغایت جایی که ضرفیت داریم آن را شفا دهیم.


استفاده از افزونه wp-rocket :


این افزونه یگانه از بهترین افزونه ها در مقوله اصلاح کد نویسی سایت و خلاصه سازی کد های سایت است.در این افزونه امکانات زیادی در کمر بستن شما پیمان دیتا شده که میتوانید با به کارگیری آن ها تا حدود زیادی دشواری ها کد نویسی سایت وردپرسی خود را اصلاح کنید.


 


گام سوم:انتخاب واژه کلیدی مناسب:

این مورد ربطی به وردپرس بودن یا نبودن cms تارنما شما ندارد.هر گونه وب سایتی که دارید گزینش واژه ها کلیدی یکی از نخستین و مهم ترین گام های سئو خواهد بود.


بسیاری از صاحبان وب سایت ها چشمداشت دارند در کوتاه ترین زمان با واژه ها بسیار پر رقابت در صفحه اول گوگل پیمان بگیرند.اما چنین چیزی هیچگاه نمیتواند رویداد بیفتد و هرچقدر بخواهید به این چهره تلاش کنید نتیجه ای به دست نمی آورید و حتی شدنی است به وب سایتتان آفت نیز برسانید.


انتخاب کلمات کلیدی باید بخردانه و بر اساس میزان چشم وهمچشمی آن ها باشد.ما همیشه پیشنهاد میکنیم برای آغاز کار و جنبش پیش درآمد از عبارت های سه واژه ای و ناچیز چشم وهمچشمی تر شروع کنید و بعد از دریافت نتیجه به سراغ واژه ها پر چشم وهمچشمی تر بروید.


سوال اصلی اینجاست که دقیقا چه کلماتی را باید انتخاب کنیم؟


باید گفت که هر عبارت 3 واژه ای یا حتی 1 کلمه ای نمیتواند برای تارنما شما مفید باشد.باید عباراتی را گزینش کنید که توسط کاربران سرچ مناسبی دارند.این نکته را در نظر بگیرید، دقیقا به پیگیری کلماتی باشید که هدف کار و جنبش شما در تارنما هستند.حال میتواند عبارتی که اندیشه میکنید منظور شما هستند را در گوگل سرچ کنید.دو سرنوشت وجود دارد که میتواند به شما در انتخاب واژه ها پسندیده کمک کند.


سرچ گوگل


زمانی که در گوگل عبارتی را تایپ میکنید گوگل به شما پیشنهاداتی میدهد.این پیشنهادات عباراتی هستند که پیشتر توسط کاربران سایر به نکوداشتن سرچ شده اند و گوگل به شما رهنمود میدهد.میتوانید از این سرنوشت عبارت هایی با سرچ مناسب و چشم وهمچشمی مختصر برگزیدن کنید.البته دقت کنید که کش مرورگر را خالی کنید لغایت نتایج صحیح تری برای شما نمایش داده شود.




از این تقدیر نیز میتوانید کمک بگیرید و از پیشنهادات گوگل استفاده کنید.اما به چهره کلی باید پیشنهادات گوگل را نسبت به منظور وب سایتتان انتخاب کنید و نباید روی همگی این پیشنهادات شغل کنید.چون ممکن است خیلی از این عبارت ها مربوط به قصد فعالیت وب سایت شما نباشد.


 توصیه میکنیم این مقاله را نیز بخوانید

انتخاب بهترین واژه ها کلیدی سایت

 


 گام چهارم:تنظیم url

وردپرس گزینش های زیادی برای تنظیم url  به کاربران میدهد و خوشبختانه دسترسی و کار کردن با آن را نیز خیلی ساده در نظر گرفته است.اما بدبختانه شوربختانه بسیاری از وب سایت ها را مشاهده میکنیم که در شروع فعالیت url را به درستی تنظیم نکرده اند و در انتها در زمینه سئو سایت وردپرس به دشواری ها زیادی تصادف میکنند.


تنظیم url


فقط کافیست از نوار کناره وردپرس وارد تقسیم تنظیمات شده و گزینه پیوند های یگانه را گزینش کنید.پس از آن گزینه اسم نوشته را انتخاب کنید و تنظیمات را ذخیره کنید.


 


گام پنجم: تعریف صحیح منو،سایدبار و فوتر

پربازدید ترین بخش های هر وب سایت منو و سایدبار و فوتر هستند.بنابراین باید گزینه های مناسبی را در این تقسیم ها پیمان دهیم لغایت بتوانیم بیشترین بازخورد را از ورودی های سایتمان بگیریم و کاربران را به صفحات مفیدمان منتقل کنیم.


این نکته را در نظر بگیرید که بخش هایی مانند منو در تمام صفحات سایت تکرار میشوند و اگر شما واژه کلیدی مد نظرتان را در منو قرار دهید،در همگی صفحات این عبارت با لینک مورد عقیده تکرار شده و گوگل متوجه اهمیت این صفحه در سایت شما میشود.در نتیجه میتوانید گواه رشد چشمگیری با این کلمات در رتبه گوگل باشید.البته این تقسیم فقط مربوط به سئو وردپرس نمیباشد و در تمامی گونه ها سایت ها باید رعایت شود.


اولویت اهمیت لینک ها به ترتیب منو،سایدبار و فوتر میباشد.واضح است که باید پراهمیت ترین عباراتتان را در منو هدر قراردهید.پس از آن در سایدبار و در نهایت لینک های ناچیز ارزش تر را در فوتر قرار دهید.


 


 


گام ششم:نگارش درست مقالات سایت:

گوگل همواره به دنبال آن بوده که سایت هایی را در نتایج جستجوی خود به کاربران پرتو دهد که مطالب باره پسند کاربران را دارا باشند و اصطلاحا سایت های کاربرپسند را دوست دارد.


خوشبختانه وردپرس ابزار های زیاد زیادی را در برگزیدن ما پیمان داده الی بتوانیم صفحات را زیبا و کاربرپسند طراحی کنیم.ابتدا به بررسی اصول کلی نوشتن مقالات میپردازیم و سپس ابزار ها را شناسایی خواهیم کرد.


یکی از خاصیت هایی که هر صفحه از تارنما باید داشته باشد تنظیم صحیح تگ های h1,h2,h3 و ... است.تمامی این تگ ها باید دربرگیرنده عباراتی پیوسته با موضوع همان صفحه از سایت باشند.


تگ h1 که مهم ترین آن ها نیز است،فقط یکبار باید در هر صفحه تکرار شود و به عنوان سرتیتر مقالات مورد کاربرد پیمان میگیرد.


تگ h2 در مرحله دوم اهمیت قرار دارد و به عنوان سرتیتر دوم کاربرد میشود.به غیر از تگ  h1 برای مابقی تگ ها محدودیت خاصی بابت استفاده از آن ها وجود ندارد و کاملا با پروا به اندازه مقاله و محتوای موجود در آن صفحه،تعداد این تگ ها تعریف خواهند شد.


تگ های h3...h6 به ترتیب تیتر های کم اهمیت تر و کوچک تر هستند.


توجه کنید متن های عادی نباید با این تگ ها تعریف شوند و فقط باید برای تیتر ها مورد استفاده پیمان بگیرند


 


 


تنظیم تگ های سایت


همانطور که در تصویر بالا تماشا میکنید،هر تیتر باید در جای مناسب خودش قرار بگیرد.مثلا شما نمیتوانید از h3 بهره‌گیری کنید در حالی که آن را زیرمجموعه h2 پیمان نداده باشید.به همین چهره باید این قانون را برای کل ی تگ ها رعایت کنید.


 


گام هفتم: قراردادن صحیح عکس و ویدیو در متن:

این گام را میتوان بخشی از گام پیش نیز دانست.قرار دریافت عکس و ویدیو میتواند دو امتیاز مثبت برای مقاله ما برپایی کند.


امتیاز اول: گوگل به مطالبی که عکس یا ویدیو در آن ها قرار دارند پروا اکثریت اثر میدهد.طبق تجربه ما و آمارهایی که محققان سئو با رسیدگی وب سایت های مختلف به دست آورده اند،صفحاتی که حائز عکس و ویدیو میباشند رتبه بهتری در نتایج گوگل به دست می آوردند.


امتیاز دوم: عکس و ویدیو باعث میشود کاربرانی که به صفحه ما وارد میشوند زمانی را صرف دیدن عکس ها و ویدیو ها بکنند و اینکار مایه افزایش موعد حضور کاربران در صفحات ما و در پیوسته افزایش رتبه سایت در گوگل شود.


اما قراردادن عکس و ویدیو در مقالات و صفحات چه قوانینی دارد؟


قانون نخست کپی نبودن تصاویر است.باید در نظر بگیرید که گوگل میتواند به راحتی عکس ها کپی شده از سایت ها دیگر را تشخیص دهد.پس کوشش کنید از تصاویر جدید و منحصر به خودتان بهره‌گیری کنید.این قانون در باره ویدیو نیز صدق میکند.


قانون دوم استفاده از تگ های پسندیده برای پیمان دادن عکس و فیلم در وب سایتتان است.


برای تصاویر حتما از تگ alt مناسب استفاده کنید لغایت بتوانید در دسته سرچ تصاویر گوگل نیز رتبه نکویی به دست آورید.متن تگ alt را باید کم و بیش به واژه اصلی آن صفحه قرار دهید.


ویدیو را هم میتوانید در سایت هایی مانند آپارات و یوتیوب پیمان داده و سپس در سایت قرار دهید و هم میتوانید مستقیم روی سرور سایت خود آپلود کنید.در هر دو چهره میتواند به سئو سایت کمک کند.


گام هشتم: استفاده درست از برچسب ها و دسته ها:

یکی از مواردی که در سئو وردپرس باید رعایت کرد،برچسب ها و دسته ها هستند.


تفاوت برچسب ها و تقسیم ها: از عقیده نفی تفاوت خاصی بین بخش های و برپسب ها وجود ندارد.اما تفاوت هایی در کاربرد این دو هستی دارد که  در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:


1.برای هر بخش میتوان زیرمجموعه برگزیدن کرد.به عبارتی سایر دسته ها به شکل درختی تعریف میشوند و برای نظم دادن به مطالب کاربردی ترند.ولی برچسب ها این خاصیت را ندارند.


2.معمولا در زمان شروع کار و جنبش سایت و به شکل برنامه ریزی شده دسته ها تشکیل میشوند و هر مطلب معمولا در یک تقسیم قرار میگیرد.اما برچسب ها بر اساس احتیاج در هر مطلب ساخته میشوند و شدنی است یک مطلب 10 برچسب داشته باشد.


3.شما باید هر مقاله ای را کمینه در یک بخش پیمان دهید الی در سایت نمایش داده شود.اما برچسب به این شکل نیست و بهره‌گیری نکردن از آن مشکلی ایجاد نخواهد کرد.


باید ها و نباید های برچسب ها و تقسیم ها:

دسته ها یکی از افزار های مهم سئو هستند که در سئو وردپرس میتوان با استفاده از آن به جایگاه های مناسبی در گوگل رسید.معمولا برای موضوعات گوناگون بخش هایی هستی دارد که بتوانید مقالات مرتبط را در یک صفحه داشته باشید.کاربرد دسته ها بسیار راحت است و نیاز به توضیح زیادی ندارد.


اما برچسب ها معمولا در بسیاری از سایت ها به اشتباه باره بهره‌گیری پیمان میگیرند.اصولا هر برچسب را باید دست کم در دو مطلب خود بهره‌گیری کنید الی صفحه بی ارزش در سایت برپایی نشود.بسیاری از کسان در هر مقاله به مد نظر برچسب برپایی میکنند و آن برچسب ها را در مقالات مرتبط تکرار نمیکنند.این موضوع تاثیر مثبتی در سئو سایت شما نخواهد داشت و فقط در حال اضافه کردن صفحات بی ارزش سایتتان هستید.معمولا برچسب ها در سایت هایی استعمال دارند که شمار زیادی مقاله دارند.


 


گام نهم:استفاده از کامنت ها:

بخش کامنت ها فقط مربوط به سئو وردپرس نمیباشد و در کل ی سایت ها کابرد دارند.کامنت ها را میتوان از چند نگرش باره رسیدگی قرار داد.


نقش کامنت در جذب مشتری و مارکتینگ:

بسیاری از کاربران اینترنتی در هنگام خواندن یک مقاله و یا خرید محصول سریعا به سراغ بخش کامنت ها میروند و عقیده سایر کسان را مطالعه میکنند.به همین علت خیلی مهم است که شما کامنت های کابران خویش را به بهترین شکل شدنی استجابت دهید.البته ممکن است کامنت هایی با عقیده مخالف هم داشته باشید.بهتر است به این گونه کامنت ها نیز پاسخ دهید تا کاربران اعتماد بیشتری به تارنما شما بکنند و شروع به عقیده دادن در سایت بکنند


پیشنهاد میکنیم در انتهای هر مقاله کاربران را ترغیب کنید که نظر خود راجع به نوشتار یا محصول را مطرح کنند.


نقش کامنت در سئو سایت:

آپدیت شدن سایت احد از مهم ترین فاکتورهای سئو سایت است.آپدیت میتواند از راه پیمان دادن یک مقاله جدید باشد و یا آپدیت کردن مقالات کهن سایت.راحت ترین راه آپدیت کردن مقالات کهنه سایت استفاده از دسته کامنت ها است.سعی کنید کامنت ها را هر روز استجابت دهید و در پاسخ هایتان از واژه ها کلیدی مرتبط با همان صفحه بهره‌گیری کنید.


گام دهم: آموزش افزونه یاست سئو

افزونه های بسیاری برای کمک به سئو سایت وردپرس هستی دارد.اما افزونه یاست سئو کامل ترین افزونه برای سئو وردپرس میباشد.یاست سئو دسته های زیادی دارد که بیچارگی به تعلیم کامل دارد که در مقالات آینده سایت،آن را بصورت کامل آموزش خواهیم داد.در اینجا تنها به آموزش تقسیم های کلی از این افزونه میپردازیم.


فعال کردن نقشه سایت:

همانطور که در تصویر میبینید میتوانید در بخش نقشه های xml سایت،به راحتی تیک مربوط به فعال کردن سایت مپ را بزنید.


نقشه سایت


اصلاح عناوین سایت:

تنظیمات پیش فرض افزونه یاست سئو برای عناوین به این چهره است که اسم سایت را تمامی فیش ها و نوشتجات تکرار میکنند.اگر نیاز دارید نام سایت در صفحات تکرار نشود میتوانید به تقسیم عنوان ها و متا ها رفته و تنظیمات مربوط به عنوان متاها را تغییر دهید.دقت کنید همش علامت % های ساحل کد ها را به درستی قرار دهید.


برای مثال:




قراردادن این کد مایه میشود فقط عنوان همان فیش یا نوشته را به برای عنوان صفحه در نظر بگیرد و نام سایت دیگر تکرار نخواهد شد.


عنوان ها و متا ها


گام یازدهم:انجام فرآیند لینک بیلدینگ

فرآیند لینک بیلدینگ زیاد پیچیده و موعد بر است که احتیاج به تعلیم کامل دارد.برای مشاهده آموزش کامل اتمام پروسه لینک بیلدینگ میتوانید از طریق لینک ذیل به دسته این تعلیم مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.