قالب های فارسی وردپرس 25

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 25

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آسان ترین شیوه مدیریت کارهای تیمی با Quip

همه ما می‌دانیم که کار‌های تیمی هماهنگی زیادی نیاز دارند و برای اینکه کاری در زمان درست و با کیفیت عالی انجام شود، باید هماهنگی سریع و ساده‌ای بین اعضای تیم وجود داشته باشد. امروز وب‌سایتی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند برای تیم‌ها یک ابزار همه کاره و تمام عیار باشد. با زومیت همراه باشید.

بگذارید در ابتدای کار مشخص کنیم که در یک تیم به چه مواردی برای ارتباط نیاز است. در درجه‌ی اول باید سرویسی وجود داشته باشد که گفتگو بین اعضا را ساده کند و همه بتوانند با نظرات خود در کامل کردن و سریع‌تر انجام شدن پروژه همکاری کنند. برخی از مدارک و اسناد پیرامون پروژه یا فایل‌های مورد نیاز کار نیز باید بین اعضا رد و بدل شود. دیگر به چه مواردی نیاز است؟ ساخت فایل‌های متنی پیرامون کار‌هایی که باید انجام شود؟ ساخت جدولی از هزینه‌ها و برنامه‌ریزی‌های روزانه و بلند مدت؟ همه این امکانات در سرویس Quip به راحتی قابل دسترسی و استفاده است.

quip

Quip سرویسی مخصوص کار‌های تیمی است که کاربران یک تیم می‌توانند در آن عضو شوند، با یکدیگر گفتگو کنند، اسناد مورد نیاز پروژه و کار خود را ایجاد، ویرایش یا به اشتراک بگذارند، فایل‌های اکسل در همین برنامه بسازند، ویرایش کنند یا به اشتراک بگذارند.

quip

چت گروهی Quip از امکانات بسیار زیادی برخوردار است و می‌توان با استفاده از آن انواع فایل‌های ویدیویی، صوتی و تصویری را ارسال کرد. در واقع بحث و گفتگو در این چت گروهی حتی به شکل فایل‌های گیف، اسناد پی‌دی‌اف و انواع فایل‌های دیجیتال دیگر امکان‌پذیر است. اما گذشته از تمامی ویژگی‌های گفته شده، برنامه Quip برای همه سیستم‌عامل‌های متداول قابل استفاده است و پس از ثبت‌نام، با در اختیار گذاشتن یک زیر‌دامنه از quip می‌توانید برنامه را درون مرورگر خود نیز اجرا کنید و از نسخه تحت وب Quip نیز استفاده کنید.


شنیدن جذاب ترین صداهای طبیعی

یکی از بهترین راه‌های کسب آرامش شنیدن صدا‌های طبیعی است. صدای باران، صدای پرنده‌ها، رعد و برق، بادی که در بین درختان می‌پیچید و برگی که ناگهان از درختی رها می‌شود، همگی صدا‌های لذت بخشی هستند که به ما آرامش بسیاری می‌دهند. امروز وب‌سایتی به شما معرفی می‌کنیم که شما را به همان آرامش نزدیک می‌کند. با زومیت همراه باشید.

در طول روز گاهی اوقات نیاز داریم تا از شلوغی‌های دور و اطرافمان فرار کنیم و به دل طبیعت بزنیم. جایی که تنها صداهایی که شنیده می‌شود فقط صدا‌های طبیعی است. صدای آرامش دهنده باران، باد، چهچه پرندگان و برگ‌ریزان درختان.

noisli

برای بسیاری از ما فرصت رفتن به طبیعت با چنین ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای بسیار سخت است. چرا که چنین کاری مقدمه‌های زیادی برای آماده شدن، تعیین مقصد، پیدا کردن بهترین مسیر و جور کردن چنین روز آزادی در تقویم کاری و زمان استراحت است که همه آن‌ها به نوبه خود سختی‌های خاص خودشان را دارند. حالا در میان این شلوغی‌های روزمره نزدیک‌ترین راه برای شنیدن و حس کردن آرامش زیاد طبیعت، وب‌سایت Noisli است.

noisli

در وب‌سایت Noisli که یکی از بهترین وب‌سایت‌های شنیدن صدا‌های جذاب و خالص طبیعی است، می‌توانید وابسته به حالت خود ترکیبی از صدا‌های مختلف را برای شنیدن انتخاب کنید. برای مثال با ورود به آدرس http://www.noisli.com در ابتدا با حساب کاربری فیس‌بوک، ایمیل یا گوگل خود ثبت نام کنید و با وارد شدن به صفحه بعد با گزینه‌هایی در بالا مواجه می‌شوید. همانطور که مشاهده می‌کنید انواع صدا‌های طبیعی با آیکون مخصوصی مشخص شده‌اند و درجه بندی نیز در پایین‌ آن‌ها دیده می‌شود که می‌توان شدت آن صدا را در بین صدا‌های دیگر در حال پخش تعیین کرد. 

noisli

در بخش بالایی می‌توانید با انتخاب سه گزینه Random (اتفاقی)، Productivity (بهره‌وری) و Relax (آرامش دهنده) با توجه به حالت خود صدا‌هایی که دوست دارید را بشنوید. همچنین می‌توانید برای شنیدن صدا‌های مورد علاقه خود یک زمان مشخص تعیین کنید تا در همان مدت زمان مشخص صدا‌ها پخش شوند.


محتوای موجود را برای ساخت لیست به روزرسانی کنید

به روز رسانی محتوای موجود یکی از روش های سرشناس در راهبرد محتوا است که به افزایش شدامد و شفا رتبه بندی سایت کمک می کند. در این شرایط، معمولا محتوایی که در سایت وجود دارد به روزرسانی می شود لغایت به کارگیری آن برای کاربران راحت تر و بهتر باشد. “برایان دین” بنیادگذار سایت Backlinko، با این رویکرد توانسته است نرخ تبدیل سایت خود را از ۰٫۵۴ درصد به ۴٫۸۲ درصد افزایش دهد.


زمانی که به روزرسانی محتوای خود را ابتدا کردید، گوگل نیز به آن پروا می کند زیرا نرخ تعامل با محتوای موجود افزایش پیدا می کند. اگر برای استفاده از این راهبرد آماده هستید، مراحل ذیل را پیگیری کنید:


مرحله اول: در گوگل به تعقیب موضوعات و ایده های قدیمی باشید که می توانید آن را شفا ببخشید. در سایت گوگل کلمه کلیدی مورد نظر  خود را تایپ کنید و سپس  تاریخ را به آن بیفزایید، به عنوان مثال “بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۰”.


نتایج به دست آمده را موشکافی کنید. اگر محتوای جالبی پیدا کردید که بیچارگی به بازنویسی دارد آن را یادداشت کنید. مثلاً در وب سایت Social Media Examiner هستی دارد که ۶ سنه قبل منتشر شده اما در آن زمان محبوب بوده است. با هستی تمامی تغییراتی که در حوزه شبکه های اجتماعی و سئو ایجاد شده است می توانید محتوای موجود را از نو و با پروا به نیازهای معاصر بازنویسی کنید و آن را به روزرسانی نمایید.


مرحله دوم: به دنبال اطلاعاتی باشید که در حال آماده به درد بخور است. پس از اینکه محتوای کهنه را پیدا کردید، مرحله بعدی انجام تحقیق بر روی اطلاعات آن و مطابقت با نیازهای امروزی است. این اطلاعات در ارتقا و به روزرسانی محتوا به شما کمک خواهد کرد.


به عنوان نمونه در ماضی پیمان دریافت در ۱۰ رتبه برتر گوگل شغل سختی نبود، تنها کافی بود بر روی چند واژه کلیدی مانور می دادیم. این دقیقاً تفاوت سئو در گذشته و اکنون است. تفاوتی که روز به روز در حال افزایش بازدید سایت به صورت رایگان  است.


اگر می خواهید نوشتار ای دربارۀ “تحقیق دربارۀ کلمات کلیدی” سپریدن دهید، بهتر است بدانید آخرین به روزرسانی الگوریتم گوگل در چه زمانی بوده است و به روز رسانی بعدی در چه تاریخی صورت می گیرد.  نزدیک  به ۶۹% از سئوی نوین دربارۀ نرخ تبدیل کاربر به مشتری است.


مثال ۱: برای اینکه بتوانید پسینیان اطلاعات را در  مورد سوژه خویش به دست آورید، از گوگل استفاده کنید.  آغاز کلمه کلیدی دلخواه خویش را تایپ کنید و سنه و ماه آن را در منتهی به آن اضافه کنید. مثلا عبارت گوگل پاندا دسامبر ۲۰۱۴ را تایپ کنید.


در تصویر بالا، می توانید واپسین اطلاعات موجود در باره پاندا و سایر الگوریتم ها را به دست آورید. فرقی نمی کند که چه در زمینه ای فعالیت دارید، همیشه می توانید مقاله ای کهنه پیدا کنید و آن را درمان ببخشید.


مثال ۲: طریق کارساز سایر برای به دست آوردن پسینیان اطلاعات در باره موضوعات دامنه تخصصی شما، استفاده از سایت آمازون است. باید بدانید نویسندگان در چند سال پسین (یا حتی چند ماه اخیر) چه مطالبی در مورد موضوع شما منتشر کرده اند.


خوب فرض کنید می خواهید مقاله ای در مورد اتوماسیون بازاریابی بنویسید. بی گمان برادر دارید محتوای شما مشابه یک ویروس در کل جا منتشر شود، ترافیک زیادی وارد سایت کند و رتبه سایت شما را درمان ببخشد.


برای اینکار به سایت آمازون بروید و جستار خود را به همراه ۲۰۱۵ تایپ کنید (مثلا اتوماسیون بازاریابی ۲۰۱۵). موتور جستجوی آمازون هزاران کتاب در مورد سوژه انتخابی شما پیشنهاد می کند.


حالا بر روی کتاب مورد عقیده کلیک کنید. هدف شما مطالعه فهرست کتاب و مقدمه آن است. اینکار نیاز به صرف خرج ندارد.


در مرحله بعدی باید از محتوای موجود ایده بگیرید. اینکار نیز بسیار ساده است. کافیست  نسخه پیش نمایش کتاب را  انتخاب کنید.


این شیوه یکتا از بهترین روش ها برای نگارش محتوای عمیق برای به دست آوردن شدامد است. در باره طولانی بودن محتوای خود نگران نباشید. سایت serpIQ بیش از ۲۰۰۰۰ نتیجه جستجوی موتورهای جستجوگر را تجزیه و تحلیل کرده است. این مکشوف ها نشانه می دهد صفحاتی که رتبه بندی خوبی در نتایج گوگل دارند اغلب از ۲۰۰۰ کلمه محتوا دارند.


همانطور که می دانید تارنگار نویسی یکتا از بهترین روش ها برای به دست آوردن مشتریان آنلاین است. بر بنیاد پژوهش ها سایت HubSpot، تارنگار نویسی بازرگانی فعال، ۶٫۹ برابر بازدیدکننده اکثریت نسبت به دیگر انحاء کسب می کند.


زمانی که به طور مداوم محتوای مفید در وبلاگ یا وبسایت خود منتشر می کنید، کسان نیز آن را به اشتراک خواهند گذاشت و زمانی را برای مطالعه آن صرف خواهند کرد. این دقیقا همان تعاملی است که صاحبان سایت به پیگیری آن هستند. گوگل نیز سررسید بازدید از سایت را به دقت تعقیب می کند.


اگر به استراتژی محتوای خویش پایبند باشید، پس از مدتی جایگاه خوبی در رتبه بندی گوگل برای کلمات کلیدی طولانی (دم دراز) پیدا خواهید کرد و این باره اصلاً به لینک سازی وابسته نیست.


مرحله سوم: سرتیتر و عنوان پسندیده انتخاب کنید. زمانی که در حال به روزرسانی و ارتقای درونمایه هستید، عناوین جذاب بنویسید. اینکار شما را مطمئن می سازد که کاربران بر روی محتوای شما کلیک می کنند، مقدمه را می خوانند، در صفحه مورد عقیده باقی می مشابه و در نهایت عضو خبرنامه شما می شوند.


یکی از مهم ترین بخشی هایی که به هنگام نگارش یک درونمایه باید دلخواه پیمان گیرد، عنوان یا همان تیتر است. یک پژوهش پرتو می دهد که ۸۰% کسان در ابتدا عنوان را می خوانند و ۲۰% درصد از کسان در ابتدای پیشه کل مقاله را مطالعه می کنند.


سایت Upworthy نیز دریافته است که عناوین مناسب و جذاب، ۱۶% ترافیک اکثریت تولید می کند. زمانی که می خواهید عناوین جذاب و سودمند بنویسید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:


عنوان شما باید کمتر از ۵۵ کاراکتر باشد.

از اعداد نیز در عنوان خویش کاربرد کنید. افزودن اعداد به عناوین می تواند ۳۶% کلیک اکثریت فرآوری کند.

کلمه کلیدی اصلی که می خواهید با آن رتبه ای داشته باشید را در عنوان پُست خود ذکر کنید.

قبل از به کار بردن واژه کلیدی در عنوان، قصد و نیت آن را فهم کنید.

برای مثال، عبارت “از کجا می تاب کیندل فایر را به صورت آنلاین خریداری کرد؟”


تنها یک دلیل برای جستجوی این کلید کلمه هستی دارد. افرادی که این عبارت را جستجو می کنند می خواهند یک محصول را به چهره آنلاین خریداری کنند، نه به صورت حضوری.


مثال دیگر، “عبارت کلیدی رسیدگی دوربین های ضد آب DSLR” است.


این کاربران نیز به پیگیری تفاوت های موجود در دوربین های ضد آب DSLR هستند. این دسته از کاربران محصول را در همان لحظه خریداری نمی کنند زیرا برگزیدن خویش را هنوز قطعی نکرده اند.


یک عنوان پرمفهوم بهتر از یک عنوان چشم گیر است. به عنوان مثال مقاله ای با عنوان “چگونگی تاسیس یک فروشگاه اینترنتی” بازدیدکننده بیشتری را نسبت به مقاله ای با عنوان “چگونه از فروشگاه خویش درآمد میلیونی داشته باشیم؟” دارد.

 برای انتخاب عنوان کوشش کنید به صورت”معلوم و فاعلی” بنویسید، نه “مجهول و مفعولی”. به عنوان مثال عنوان”چگونه در عرض ۳۰ روز ترافیک اکثریت به سمت سایت جذب کنیم؟ ” بهتر از عنوان “به دست آوردن شدامد طبیعی از طریق محتوا در ۳۰ روز” است.

هوش مصنوعی OpenAI هم‌اکنون قادر به شکست تیم‌های نیمه‌حرفه‌‌ای دوتا 2 است

کاربری هوش مصنوعی (AI) تنها به کارهایی مانند اعمال افکت‌های اسلوموشن به ویدیوها و پیشنهاد محصولات بر اساس دکور خانه، محدود نمی‌شود. این حوزه هم‌اکنون قادر به شکست بازیکنان باسابقه انسانی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استراتژی آنلاین دنیاست: دوتا ۲ شرکت ولو.

اُپن اِی‌آی یک شرکت تحقیقاتی غیرانتفاعی فعال در حوزه هوش مصنوعی است. OpenAI سان‌فرانسیسکویی توسط تعدادی از ستارگان آسمان فناوری مانند ایلان ماسک، رید هافمن و پیتر تیلپشتیبانی می‌شود. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده‌ است که آخرین نسخه از هوش مصنوعی این شرکت که دوتا ۲ بازی می‌کند (ملقب به OpenAI Five)، توانسته ۵ تیم از بازیکنان نیمه‌حرفه‌ای را شکست بدهد. یکی از این تیم‌ها متشکل از کارکنان خود شرکت ولو (سازنده Dota 2) بود.

نسل قدیم از سیستم OpenAI تنها قادر به برتری در دیدارهای یک در برابر یک بود که پیچیدگی بسیار کمتری نسبت به بازی گروهی ۵ در برابر ۵ دارد.

هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری OpenAI می‌گوید:

بازی دوتا واقعا پیچیده است. در این بازی شما با افق‌های زمانی طولانی و به‌طور پیوسته مواجه می‌شوید. در بازی‌های رومیزی شاهد چند صد حرکت ممکن هستیم، اما در دوتا ۸۰ هزار فریم مجزا داریم. هرگاه کاری انجام دهید، اتفاقات بسیار بیشتری به‌تبع آن رخ می‌دهد. باید راهی پیدا کنید تا بتوانید برای این زمان طولانی و با کنترل بسیار کم، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.

الگوریتم‌های یادگیری ماشین OpenAI به مصاف با ۵ تیم رفت: یک تیم از کارکنان OpenAI، یک تیم از مخاطبانی که بازی را مشاهده می‌کردند، یک تیم از کارکنان ولو، یک تیم آماتور و یک تیم نیمه‌حرفه‌ای. هوش مصنوعی به‌راحتی سه تیم اول را در دیدارهای متعددی شکست داد و دو بازی از سه بازی خود در مقابل تیم‌های چهارم و پنجم را نیز برد.

open ai

دید OpenAI Five نسبت به دوتا ۲

OpenAI Five واقعا در بعضی از زمینه‌ها برتر بود. این هوش مصنوعی می‌توانست به تغییرات سلامتی، موقعیت و تجهیزات هر بازیکن به‌طور آنی پاسخ دهد. به‌طور میانگین، شبکه عصبی آن حدود ۱۵۰-۱۷۰ عمل در دقیقه (تا بیشترین مقدار ۴۵۰) با زمان واکنش فرا انسانی ۸۰ میلی‌ثانیه، انجام داد و این هوش مصنوعی با محدودیت‌هایی روی برخی از قابلیت‌های ویژه، آیتم‌ها و شخصیت‌ها بازی کرد. اما هیچ‌کدام از این برتری‌ها در کامل کردن هدف غایی این هوش مصنوعی یعنی ارائه‌ی بازی مشابه با بازیکنان کاملاً حرفه‌ای، کافی نبود.

هوش مصنوعی بارها طی بازی «Safe Lane» خود را برای به‌دست‌آوردن Safe Lane حریف، قربانی کرد؛ و همچنین با حمله به سنگرها و قهرمانان تیم مقابل، قهرمانان خود را ارتقا داده و سریع‌تر از بسیاری از رقبای انسانی به سمت پایگاه دشمن حرکت می‌کرد.

این هوش مصنوعی همچنین یک‌سری تکنیک جدید در حین این بازی‌ها یاد گرفته‌ است؛ مانند جاخالی دادن مقابل موشک‌ها و کسب XP در ابتدای بازی. هوش مصنوعی حتی تکنیک‌هایی مانند «creep blocking» را در بازی پیاده کرد، تکنیکی که در آن یک قهرمان به‌طور فیزیکی مسیر دشمنان کوچک را مسدود می‌کند تا از پیشرفت آنان جلوگیری کند.

OpenAI برنامه دارد تا در آینده هوش مصنوعی‌اش را با تیم‌های حرفه‌ای رقابت دهد.

آموزش OpenAI Five

OpenAI Five از ۵ لایه تکی، شبکه‌های حافظه‌ کوتاه‌مدت ۱۰۲۴ واحدی (LSTM) - نوعی از شبکه عصبی بازگشت‌کننده (RNN) که می‌تواند مقادیر یک طول دلخواه از زمان را «به یاد بسپارد» - که هرکدام به یک قهرمان اختصاص دارند، تشکیل شده‌ است. شبکه‌ها با یک مدل یادگیری تقویتی عمیق آموزش داده شده‌اند که با پیشرفت و تخصیص پاداش به خود، انگیزه می‌گیرد. در مورد OpenAI Five، پاداش‌ها همان تعداد کشته‌ها، مرگ‌ها، کمک‌ها (assist)، ارزش خالص و دیگر آمار بازی دوتا هستند.

جالب است بدانید که این شبکه‌های LSTM با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند. به‌جای آن، یک هایپرپارامتر به نام «روحیه تیمی» که مقداری از ۰ تا ۱ است، ترجیح هر قهرمان بر پاداش شخصی و تیمی را مشخص می‌کند.

برای آماده‌سازی دیدارها، سیستم هر روز معادل ۱۸۰ سال روی یک سیستم متشکل از ۲۵۶ کارت گرافیک انویدیا P100، بازی می‌کند (۱۲۸ هزار هسته در مقایسه با ۶۰ هزار هسته بات قبلی دوتا).

حین هر دیدار، هر بازیکنی می‌تواند ۱۷۰ هزار عمل ممکن را انجام دهد؛ و اگر تمام قهرمانان بازی را در نظر بگیریم حدود ۱۰ هزار حرکت در هر فریم امکان‌پذیر خواهد بود.

open ai

کارکنان OpenAI جمع شده‌اند تا بازی هوش مصنوعی را در مقابل انسان تماشا کنند

رپید (Rapid)، چهارچوب تمرینی OpenAI، از دو بخش تشکیل شده‌ است: مجموعه‌ای که یک نسخه از دوتا ۲ را روی یک شبکه LSTM اجرا می‌کند و گره‌های بهینه‌ساز که گرادیان کاهشی همگام (مرحله‌ای ضروری در یادگیری ماشین) را روی ناوگانی از GPUها اجرا می‌کنند.

در چند بازی نخست، قهرمانان کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی به‌طور بی‌هدفی در نقشه‌ی بازی راه می‌روند. با این حال بعد از چند ساعت، آن‌ها در مهارت‌های پایه‌ای مانند دفاع و فارمینگ استاد می‌شوند و در چند روز استراتژی‌های پیشرفته را یاد می‌گیرند.

پیش‌تر تصور می‌شد که چنین دستاوردی با یادگیری ماشین امروزی غیرممکن است اما حال می‌دانیم که این شبکه‌ها قادر به بازی در سطحی حرفه‌ای بوده و می‌توانند برنامه‌ریزی طولانی‌مدت انجام دهند. مسئله‌ی شوکه‌کننده این است که از الگوریتم‌های موجود استفاده شده است که به اعتقاد بسیاری دارای اشکالات فراوانی بوده‌اند.

دستاوردی برای هوش مصنوعی

OpenAI Five نخستین سیستم هوش مصنوعی نیست که قادر به شکست حریفان انسانی در بازی‌های پیچیده شده است. AlphaZero، یک شبکه عصبی عمیق که توسط دیپ‌مایند، زیرمجموعهآلفابت، توسعه داده شده‌ است، توانسته به سطحی فراانسانی در بازی شطرنج، شوگی و گو دست یابد. یادگیری ماشینی که توسط مالوبا توسعه داده شده (تصاحب‌شده توسط گوگل در سال ۲۰۱۷) توانست در بازی Ms Pac-Man، بالاتر از هر انسانی، امتیاز ۹۹۹/۹۰۰ را ثبت کند.

اما دستاوردهای OpenAI Five تنها به انجام بازی دوتا محدود نمی‌شود. این هوش مصنوعی نشانگر دستاوردهای جدیدی برای هوش مصنوعی است؛ دستاوردهایی که نمایانگر آینده‌ای است که در آن هوش مصنوعی می‌تواند کارهای به مراتب پیچیده‌تری را به انجام برساند.

نظر شما درباره این دستاورد جدید در حوزه هوش مصنوعی چیست؟ آیا آن را قابل توجه می‌دانید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چین در سال‌های آتی به پیش‌گام تحقیقات هوش مصنوعی تبدیل می‌شود

هوش مصنوعی یکی از زمینه‌های تحقیقاتی پرطرفدار علوم جدید محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر، محققان چینی فعالیت‌های گسترده‌ای در این حوزه داشته‌اند.

شرکت تحقیقاتی Elsevier در جدیدترین گزارش خود به این نکته اشاره کرده که چین درصورت حفظ روند فعلی تحقیقات، تا چهار سال آینده جای اروپا در تحقیقات حوزه‌ی هوش مصنوعی و مقاله‌های منتشرشده در این حوزه را خواهد گرفت.

گزارش اخیر مؤسسه‌ی الزویر نشان می‌دهد آمریکا به‌عنوان میزبان شرکت‌های بزرگ فناوری همچون گوگل و آمازون و فیسبوک، در جذب استعدادهای هوش مصنوعی موفق بوده است. درواقع، تحقیقات در آمریکا از حالت دانشگاهی به مراکز تحقیقات تجربی در شرکت‌های بزرگ فناوری تغییر یافت. شایان ذکر است در سال ۲۰۰۴، چین ازلحاظ تعداد مقاله‌های منتشرشده جای آمریکا را گرفت.

در بخشی از گزارش مؤسسه‌ی الزیور درباره‌ی پیشرفت تحقیقات هوش مصنوعی (AI) در چین آمده است:

چین امید دارد در حوزه‌ی هوش مصنوعی به پیش‌گام جهان تبدیل شود. امیدواری آن‌ها نیز با سیاست‌های ملی بلندپروازانه پشتیبانی می‌شود. افزایش محققان هوش مصنوعی و استعدادهای فعال در این بخش نیز نوید فضای تحقیقاتی جذابی را در این کشور می‌دهد.

تحقیقات هوش مصنوعی در چین در حوزه‌هایی همچون بینش کامپیوتری متمرکز است. البته، آن‌ها تحقیقات اختصاصی پردازش زبان و صدا را در تحقیقات خود نشان نمی‌دهند. شاید دلیل اصلی این امر، انجام تحقیقات این حوزه در سازمان‌های امنیتی چین باشد که طبیعتا مقاله‌های علمی منتشر نمی‌کنند.

درزمینه‌ی شرکت‌های فعال در بحث تحقیقات هوش مصنوعی در چین، علاوه‌بر افزایش فعالیت شرکت‌های بزرگی همچون بایدو و تنسنت، سرمایه‌گذاری‌های درخورتوجهی در شرکت‌های نوپای این حوزه می‌شود. به‌عنوان مثال، در ابتدای هفته‌ی جاری خبری منتشر شد که براساس آن، شرکت مادر ++Face، یعنی Megvii، برنامه‌ی جذب سرمایه‌ی ۵۰۰میلیون‌دلاری دارد. این شرکت هم‌اکنون ۳.۵میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

گزارش‌هایی از مؤسسه‌ی Future Today Institute و گزارش سالیانه‌ی Internet Trends Report نشان می‌دهد سلطه‌ی چین بر حوزه‌ی هوش مصنوعی درحال‌افزایش است. کارشناسان شناخته‌شده‌ای همچون دکتر کای‌فو لی و کی لو، مدیرعملیات سابق بایدو نیز اعتقاد دارند ابتکارات چینی‌ها در حوزه‌ی هوش مصنوعی در سال‌های آتی، دیگر مناطق جهان را در سال‌های آتی پشت‌سر خواهد گذاشت. کی لو سال‌های زیادی در پست‌های مدیریتی در شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا و چین مشغول به کار بوده است.

تحقیقات هوش مصنوعی

اگرچه چین ازلحاظ تعداد مقاله‌های منتتشرشده رشد مناسبی کرده، در بحث ارجاع‌دادن به مقاله‌ها ازطرف محققان همکار، آمار خوبی منتشر نمی‌شود. محققان گزارش الزویر اعتقاد دارند این روند احتمالا نشان‌دهنده‌ی تأثیرگذاری منطقه‌ای و نه‌ جهانی مقاله‌های چینی‌ها خواهد بود. 

در آمارهای جهانی، تعداد مقاله‌های منتشرشده در حوزه‌ی هوش مصنوعی در پنج سال گذشته، افزایش ۱۲.۹درصدی را ثبت کرده است. همچنین، مخزن مقاله‌های علمی آنلاین، یعنی آرکایو (arXiv)، افزایش ۳۷درصدی را در حوزه‌های هسته‌ای هوش مصنوعی، همچون پردازش زبان یا بینش کامپیوتری نشان می‌دهد.

پس از آمریکا و چین، هند در رتبه‌ی سوم مقاله‌های منتشرشده در حوزه‌ی هوش مصنوعی قرار دارد. آلمان و ژاپن در رتبه‌های بعدی قرار دارند. گفتنی است ایران در رتبه‌ی نهم رده‌بندی این حوزه قرار دارد و در این رتبه با کشورهایی همچون فرانسه و کانادا هم‌تراز است. در بخش دسته‌بندی مقاله‌های منتشرشده، حوزه‌هایی همچون یادگیری ماشین، استدلال احتمالاتی، بینش کامپیوتری و شبکه‌های عصبی رتبه‌های برتر را ازآنِ خود کرده‌اند.