پرندهی حمل کالا»، زمستان سال گذشته آغاز شد. پس از فراخوان اولیه، درمجموع ۶۳ تیم از سراسر کشور در مسابقه ثبتنام کردند. بعد از غربالگری این تیمها توسط شورای مشورتی علمی و بر اساس اطلاعات فنی ارسال شده، ۱۶ تیم برای حضور در بخش نمایشگاهی و ۱۱ تیم برای شرکت در مسابقه انتخاب شدند و جزییات قوانین مسابقه در نشستهای حضوری به آنها ابلاغ شد.
در ادامهی مسیر، اعضای شورای علمی از روند فعالیت تیمها بازدید خواهند کرد و همچنین کارگاههایی آموزشی برای توانمندسازی هرچه بیشتر آنها برگزار خواهد شد. تیمها پس از محکزدن آمادگی خود در پیشمسابقه، اواخر تابستان امسال برای قهرمانی در مسابقه رقابت خواهند کرد. با کلیک روی لینک زیر به صفحهی اصلی نخستین مسابقهی رباتهای پرندهی حمل کالا هدایت خواهید شد:
دوست داشتید پوستی اینچنینی داشتید؟ پوستی درخشنده و نورانی برای روباتها که میتواند ۶ برابر حالت عادی کش بیاید و همچنان درخشندگی خود را حفظ کند. کسانی که این پوست را ساختهاند، هشتپاها را الگوی خود قرار دادهاند. هشتپاهایی که میتوانند رنگ اندامهای فوقالعاده انعطافپذیر خود را تغییر دهند و بدین ترتیب با دیگر موجودات زنده ارتباط برقرار کنند یا استتار شوند. در سالهای گذشته هم دانشمندان پوستهای مصنوعی نورانی ساخته بودند. ولی هیچکدامشان مثل مدل جدیدی که ساختهاند و مقالهی آن در ساینس منتشر شده نیستند. این یکی خیلی زیاد کش میآید و روشنایی خود را حفظ میکند.
آنها برای آزمایش این پوست، روباتی به شکل یک کرم ساختهاند که وقتی حرکت میکند نورهای رنگارنگش کم و زیاد میشود. این روبات دارای سه قسمت پلاستیکی است که هرکدام از آنها زیر سطحشان یک کیسهی هوا دارند. همچنین در آنها یک لایهی نورانی گذاشته شده که میتواند به رنگهای سبز، زرد یا آبی بدرخشد. این مولدهای نور از موادی ساخته شدهاند که وقتی به آنها الکتریسیته اعمال میشود میدرخشند. مولدهای نور بین دو لایهی سیلیکون کشسان و دو الکترود قابل انعطاف قرار گرفتهاند. این ساختار به ماده اجازه میدهد که پنج بار بیشتر از مولدهای نور قابل انعطاف قبلی کش بیاید و روشنایی آن حفظ بشود.
برای اینکه روبات حرکت کند، هوا به ترتیب به سه کیسهی هوای زیرشان پمپ میشود. وقتی هرکدام از این کیسهها تحت فشار هوا قرار میگیرد، پوستهی درخشندهاش کش میآید، میدان الکتریکی در سطح آن افزایش مییابد و در نتیجه میزان انتشار نور زیاد میشود. به ترتیب باد شدن و کم باد شدن هرکدام از سه کیسه باعث حرکت روبات رو به جلو میشود. البته سرعت آن خیلی کم است و در هر ساعت فقط میتواند به اندازهی ۳۲ برابر طول بدنش حرکت کند. با این حال بازی نور زیادی از خود به نمایش میگذارد. این مواد تازه به مهندسان کمک میکند بتوانند روباتهایی بسازند که با تغییر رنگ، احساساتشان را به انسان نشان میدهند.
منبع: ScienceMag, NewScientist
شرکت فنلاندی والوسا (Valossa) اقدام به طراحی برنامهی هوشمندی کرده که با اطلاعات دریافتی از طرف کاربر دربارهی جزییات یک فیلم، آن فیلمها را شناسایی و نام آنها را پیدا میکند.
یکی از مشکلاتی که معمولا افراد با آن دست به گریبان هستند، به یاد آوردن یک اسم خاص است؛ مخصوصا عنوان فیلمها. در این زمان، افراد سعی میکنند با تشریح جزییاتی که دربارهی آن فیلم میدانند به دوستانشان، مثل اسم بازیگرها، دورهی داستان فیلم یا اتفاقات خاصی که رخ میدهد، از آنها کمک بگیرند تا بالاخره اسم فیلم را پیدا کنند.
گفته میشود که نسخهی امل این برنامه از دستیار صوتی الکسا(Alexa) بهرهمند خواهد بود.
اما از این به بعد دیگر لازم نیست برای به یاد آوردن اسم یک فیلم، زیاد به خودتان فشار بیاورید. برنامهای به نامVal.ai طراحی شده که در قالب یک هوش مصنوعی، به کاربرها در پیدا کردن اسم فیلمها کمک میکند.
این برنامه را شرکت فنلاندی والوسا تولید کرده و فعلا در مرحلهی بتا به سر میبرد. کافی است تا کاربر وارد وب سایت WhatIsMyMovie شود و مشخصات کلیدی که از فیلم به یاد میآورد را تایپ کند تا این برنامه با رجوع به پایگاه دادههایش اسم یک یا هر چند فیلمی که با مشخصات مطابقت دارند را ارایه بدهد. مثلا اگر تایپ کنید «تام کروز و کشتن آدمفضاییها»، اولین فیلمی که در فهرست یافتهها ارایه میشود، Edge of Tomorrow است. البته که دستورها و یافتهها به زبان انگلیسی نوشته میشوند.
کافی است تا کاربر مشخصات کلیدی که از فیلم به یاد میآورد را تایپ کند تا این برنامه با رجوع به پایگاه دادههایش اسم یک یا هر چند فیلمی که با مشخصات مطابقت دارند را ارایه بدهد.
بنیان طراحی برنامهی Val.ai بر اساس تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) است؛ این تکنولوژی چند سالی هست که به طور جدی در دانشگاه اولو (Oulu) در فنلاند پیگیری میشود.
Val.ai قادر به دریافت دستورهای صوتی هم هست؛ مثلا دستور «فیلمهای حماسی تاریخی» را میفهمد و حتی کاربر میتواند در مرحلهی بعد جزییاتی مثل «با صحنههای طولانی نبرد و مبارزه» را هم به جزییات دریافتی اضافه کند. گفته میشود که نسخهی کامل این برنامه از دستیار صوتی الکسا (Alexa) بهرهمند خواهد بود. استفاده از الکسا در این برنامه فعلا در مرحلهی آزمایش است.
بزودی یک قابلیت تهیهی ویدیو توسط کاربران هم به این برنامه افزوده خواهد شد. این ویدیو بر اساس ویژگیهای خاص فیلمهای مورد علاقهی هر کاربر تهیه میشود. اما در حال حاضر فقط میتوانید از سایت این برنامه، برای تایپ مشخصات فیلم و پیدا کردن اسم آنها استفاده کنید.
این برنامه علاوه بر عنوان فیلم، قابلیت تعمیم به مفاهیم دیگری مثل مکانها، شخصیتهای معروف و غیره را نیز دارد.
منبع: Digital Trends
سئو بیگانه سایت، کلید کامیابی سئو و بهینه سازی سایت برای هر سایت است. اگر شما به عنوان یک سئوکار تمام کارهای سئو درونی را انجام دهید باز هم شدنی است که به نتیجه دلخواه خویش دست پیدا نکنید بنابراین مجموعه ای از اصول و کارهای Off-page SEO , Off-site SEO که همان سئو خارجی است را برای به دست آوردن نتایج بهتر باید رعایت کنید. در این مطلب تصمیم داریم که توضیحاتی در مورد تعلیم سئو درونی و خارجی سایت ارائه دهیم. و مطالبی که پیرامون این موضوع وجود دارد را در یک قالب جمع آوری کنیم.
پس بهتر است که در نخست تعاریفی از دو اصطلاح را برای فهم و درک بهتر ارائه دهیم.
سئو درونی چیست
سئو درونی سایت یا بهینه سازی on page یا on page seo مجموعه کارها و اقداماتی است که تو سایت برای به دست آوردن نتایج سرچ بیشتر انجام می دهیم . هدف از سئو داخلی ، درونمایه و کدهای html و گردآور ای از استاندارد ها است که داخل سایت سپریدن می شود . برای درک بهتر سئو داخلی سایت مطلب " تعلیم کامل سئو داخلی سایت " را بخوانید پس از خواندن این مطلب شما چک لیستی را به دست خواهید آورد که می توانید به چهره مرحله به مرحله سئو سایت خویش را گسترش دهید.
بیشتر بخوانید : تعلیم کامل سئو
سئو بیگانه چیست
به مجموعه ای از قوانین و کارها در بیرون از سایت برای بهبود رنک سایت در موتورهای جست و جو انجام می شود سئو بیگانه ( سئو off page ) گفته می شود. در این طریق شما کاری در درون سایت ندارید و تمام کارها در خارج از سایت و پنل مدیریت انجام می شود. برای تسلط اغلب می توانید مطلب " تعلیم کامل سئو خارجی سایت " را مطالعه کنید.
بهینه سازی داخلی سایت چیست
بهینه سازی درونی سایت نیز همان سئو درونی ( on page یا on page seo ) است.
پوشاک ضدآب هرقدر شما را دربرابر وضعیت آبوهوای سرد و نامساعد حفظ میکند، بههمان اندازه سنگین و آزاردهنده است. این مشکلی است که نورثفیس (North Face) با آگاهی کامل از آن به مواداولیهای دست یافته که معتقد است این مشکل را حل خواهد کرد. فیوچرلایت (Futurelight) که نورثفیس آن را پیشرفتهترین فناوری ضدآب میداند، راحتترین لباس ضدآب است. دلیل این موضوع طراحی فیوچرلایت است که امکان جریانیافتن هوا را در الیاف لباس فراهم میکند.
مواد سازندهی فیوچرلایت با وجود سبکبودن ماندگاری چشمگیری دارند و علاوهبراین، بازیافتشدنی هستند. فیوچرلایت قرار است در بارانیها و دستکشها و چادرهای مسافرتی نورثفیس در سال ۲۰۱۹ بهکار گرفته شود.
اسکات ملین، مدیرکل نورثفیس در لوازم ورزشی کوهستانی میگوید:
درحالحاضر، البسهی ضدآب حجیم و جاگیر و آزاردهنده هستند؛ اما با فیوچرلایت این روند متوقف خواهد شد. تیشرت یا ژاکتی را تصور کنید که واقعا به پوشیدنش تمایل دارید. امروز، ما با بارانی و دستکش و چادر شروع کردهایم؛ اما امکانی که فیوچرلایت فراهم میکند، میتواند بیانتها باشد.
نورثفیس به مناسبت رونمایی فیوچرلایت در CES 2019، با یکی از برندهای زیرمجموعهی بیامو (BMW) با نام دیزانورکز (Designworks) همکاری کرده تا ازطریق واقعیت مجازی به حاضران نشان دهد آیندهی فناوری فیوچرلایت چگونه خواهد بود.
بهزودی، نورثفیس پوشاک مبتنی بر فیوچرلایت را به فروشگاهها عرضه خواهد کرد.