افزایش سرعت لود وبسایت علاوه بر افزایش رضایت بازدید کنندگان، مایه بالا رفتن رتبه سایت در صفحه نتایج موتور جستجو می شود. در حقیقت سرعت سایت یکی از عوامل رتبه بندی است که خود گوگل نیز آن را تایید کرده است.
تاثیر سرعت سایت بر سئو
اما نکته ای وجود دارد، به همان میزان که سرعت لود وبسایت در مرورگر کامپیوترها مهم است، سرعت بارگذاری وبسایت در گوشیهای موبایل نیز مهم است؛ به همین انگیزه گوگل از پروژه AMP رونمایی کرد.
سئو موبایل (Smartphone SEO)
به غیر از سرعت سایت، اگر وبسایت به نکوداشتن برای نمایش در گوشی های هوشمند پیکربندی نشده باشد، باعث می شود که گوگل رتبه پایینی در صفحه نتایج موتور جستجو موبایل به آن گزین کردن دهد.
همچنین بخوانید: چگونه از جریمه الگوریتم گوگل پنگوئن خارج شویم؟
گوگل تاکید کرده است که خطای بارگذاری سایت در گوشی های هوشمند شدنی است باعث ذیل رفتن رتبه موبایل سایت شود.
اما قصد از خطای بارگذاری در گوشیهای هوشمند چیست؟
هدایت بازدیدکنندگان به URL اشتباه
درج ویدیویی که بر روی موبایلهای خاص اجرا نشود (بعنوان مثال، ویدیوهای فلش بر روی آیفون)
استفاده از پاپ آپ ها که به سختی روی موبایل بسته می شود.
دکمه یا فونتی که برای دستگاه موبایل خیلی کوچک باشد و چشم را آزار کند.
طراحی استاتیک و عدم استفاده از طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا (عدم به کارگیری فریمورک هایی مشابه بوت استرپ)
زمانی که کاربران موبایل تجربه کاربری نکویی در استفاده از سایت شما نداشته باشند.
همچنین توصیه می کنیم مقاله Mobile-first indexing را مطالعه کنید.
نوشتن مطالب در شبکه های اجتماعی
قبلا «بازدید مستقیم» را یکی از پارامترهای جدید
افزایش سئو وردپرس شناسایی کردیم، به این علت که گوگل به «برندینگ» اهمیت زیادی میدهد و به احسان می دانید وقتی وبسایتی برند شده است؛ یعنی محبوبیت زیادی در بین تعداد زیادی از کاربران کسب کرده است.
تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو
فعالیت در شبکه های اجتماعی ضمن جذب بازدید کننده مستقیم، مایه برندینگ می شود و این آیتم کارایی غیر مستقیمی را بر سئوی سایت می گذارد و امروزه به نکوداشتن می دانیم که در بحث دیجیتال مارکتینگ، شبکه های اجتماعی به چه میزان باره بهرهگیری قرار می گیرند و باعث افزایش فروش محصولات و خدمات می شوند.
پیشنهاد می نماییم نوشتار تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو را مطالعه کنید.
بروزرسانی محتوا
وب سایت هایی که دیگر لینک جدیدی دریافت نمی کنند، معمولا جایگاه خویش در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل را از دست می دهند. وانگهی اگر محتوای جدیدی به تارنما اضافه نشود و صفحات قبلی باستانی شود، مفتوح هم روی رتبه سایت در جستجوی گوگل کارایی منفی دارد. بروزرسانی محتوای قدیمی سایت تضمینی برای درمان رتبه سایت نیست ولی از تفریق رتبه پیشین مطمئنا بازداری می کند.
گوگل نمره تازگی مطلب را طبق چند سنجه محاسبه می کند، از جمله:
تاریخ اولین انتشار مطلب
میزان دگرگونی ها محتوای شما
دفعات بروز رسانی محتوا
تعداد صفحات جدید برپایی شده در درازا زمان
تغییر محتوای با اهمیت سایت (مثل صفحه اول) در روبرو محتوای غیر مهم (مثل لینک های فوتر)
انجام ادامه تکنیکهای سئو داخلی
عوامل معرفی شده لغایت به اینجا، به طور سطحی و ظاهری روی رتبه شما در صفحه نتایج موتور جستجو پرتو می گذارند. ولی مسائلی مانند ساختار و معماری سایت، واژه ها کلیدی، لینکسازی داخلی، بهینه سازی تصاویر و 1000 باره دیگر که به سئوی درونی سایت مربوط می شود، مایه می شوند لغایت مرز بسیار زیادی رتبهتان حتی بدون لینکسازی خارجی، ارتقاء یابد.
وظیفه فردی که سئو سایت را انجام می دهد، هر سنه پیچیده تر می شود، اما فرصت ها امروزه زیاد اغلب است. موفقیت در سئو میتواند راحت باشد اگر با برنامه و از پایه اتمام شود. راستی قضیه این است که داشتن تارنما به معنی کار مداوم است.
چنانچه مایلید یک راهنمای جامع در زمینه سئو داشته باشید و کسب جایگاه اول گوگل را هرچه زودتر تجربه کنید، رهنمود میکنم کتاب دکترای سئو را مطالعه کنید.