محتوای وبسایت شما باید به صورتی باشد که به سوالات جستجوگران پاسخ بدهد، بتواند آن ها را به احسان در سایت تان هدایت کند، و به آن ها کمک کند لغایت منظور سایت شما را به نکوداشتن فهم کنند. محتوایی که ایجاد می کنید فقط نباید به این هدف باشد که در جستجو رتبه بالایی را به دست بیاورید. رتبه بندی فقط یک آلت برای رسیدن به قصد اصلی است، یعنی کمک کردن به جستجوگران. اگر ما ریشه-بن-بیخ قضیه را فراموش کنیم، احتمالا دچار مشکل به کارگیری طریق های ضعیف و کم ارزش می شویم که به محتوای ما گزند می زنند.
بعضی ازاین روش ها را در بخش دوم به شما شناسایی کردیم اما از نظر مرور این موارد، می خواهیم برخی از طریق های ناچیز ارزش را که نباید در سررسید برپایی محتوای بهینه شده برای موتور جستجو از آن ها استفاده کنید، به چهره دقیق بررسی کنیم.
محتوای ضعیف
در حالی که بسیاری از وبسایت ها یک صفحه منحصر به فرد را برای موضوعات مختلف ارائه می کنند، یکتا از راهبرد های کهن این بود که برای هر تکرار از کلمات کلیدی یک صفحه ایجاد می شد الی بتوان برای عبارات پر جستجو، بتوان به رتبه 1 رسید.
به عنوان مثال، مثلا اگر شغل شما فروش پوشاک عروس بود، شما می توانستید برای شنل عروس، پوشاک عروس، شنل های عروسی، و لباس های عروسی و واژه ها کلیدی مثل یک صفحه مجزا برپایی کنید در حالی که همه این صفحات در اصل یک مطلب را ارائه می کرد. یک طریق مانند برای سوداگری های محلی هم این بود که صفحه های گوناگون از درونمایه برای هر شهر و یا منطقه ایجاد می شد. این “صفحات جغرافیایی” معمولا محتوای مثل یا محتوای بسیار همانند به یکدیگر داشتند و فقط تنها چیزی که در این صفحات متفاوت بود، اسم شهر یا ناحیه بود.
روش هایی مانند این موارد، بی گمان برای کاربران خیلی سودمند نبود، پس منظور انتشار این صفحات چه بود؟ گوگل در ماضی مانند الان خوب و هوشمند فقدان و نمی توانست روابط بین کلمات و عبارات (یا همان معنی شناسی) را فهم کند. بنابراین اگر شما می خواستید مثلا برای “شنل عروس” رتبه 1 را داشته باشید اما فقط یک صفحه در رابطه با “لباس های عروسی” داشتید، احتمالا به کامیابی نمی رسیدید و مجبور بودید صفحات خودتان را اغلب کنید.
این پیشه باعث شد یک خروار صفحه بی کیفیت با محتوای لاغر در وبسایت ها برپایی شود و گوگل هم متوجه این سوژه شد. سئو وردپرس رایگان به همین علت در سنه 2011 با یک به روز رسانی با اسم Panda این مشکل را رفع کرد. این الگوریتم به روز رسانی شده، صفحه هایی که محتوای آن ها ناتوان می باشد را جریمه می کند، که همین جستار باعث می شود که صفحات با کیفیت بالا بتوانند در SERP ها به رتبه بندی بالا دست پیدا کنند. گوگل امروز هم هنوز صفحاتی که کیفیت محتوای آن ها ذیل می باشد را همواره کاهش رتبه می دهد و صفحه هایی که کیفیت محتوای آن ها بالا می باشد را ارتقا می دهد.
گوگل به روشنی مشخص کرده که شما باید یک صفحه جامع در رابطه با یک سوژه ویژه ارائه کنید، نه این که صفحات متعدد با محتوای ضعیف را برای هر کدام از کلمات کلیدی خودتان برپایی کنید.