اصلا سئو درونی سایت به چه معناست ؟ به همگی عملیات و کارهایی که تو سایت جهت سئو و بهینه سازی صورت می گیرد سئو داخلی می گویند. برای مثال سئو درونی دربرگیرنده مواردی مثل: سئو و بهینه سازی عنوان و توضیحات سایت , افزایش سرعت سایت , بهینه سازی مطالب سایت , امنیت سایت , بهینه سازی عکس ها , چیدمان و معماری سایت و بسیاری موارد دیگر که ما قبلاً در مورد اکثر این موارد گفتگو کردیم. و در ادامه به برخی موارد دیگر اشاره می کنیم.
سئو داخلی سایت
سئو داخلی سایت
عنوان سایت: هر صفحه وبی در اینترنت حائز یک عنوان می باشد که مشخص کننده محتوای آن صفحه می باشد. عنوان سایت باید مشخص کننده زمینه تکاپو سایت باشد.
برای نمونه اگر شما یک سایت فروشگاه لوازم جانبی موبایل دارید باید در عنوان سایت اشاره ای به این جستار داشته باشید. مثل ابزارها جانبی موبایل ابزارها اسم برند شما ؛که وقتی کاربران این عنوان را در نتایج گوگل ببینند بالافاصله متوجه خواهند شد که شما در زمینه فروش ابزارها جوانبی موبایل کار و جنبش می کنید. عنوان سایت باید چیزی نزدیک 65 کاراکتر باشد.
توضیحات سایت: مانند عنوان ، هر صفحه ای یک توضیحات برای خودش دارد که این توضیح هم چیزی حدود 165 کاراکتر باید باشد. این توضیح باید مختصری از توضیحات صفحه باره عقیده باشد.
فرقی نمی کند صفحه اصلی باشد یا صفحه یک مطلب یا محصول ؛ این روشنگری در کل صفحات هستی دارد که باید به صورت کاملاً چیره دست و بهینه نوشته شود.
در نتایج گوگل در پایین هر عنوانی که نگریستن می کنید یک توضیحات حدودا 2 خطی وجود دارد که همان توضیحات کم صفحه می باشد. شما باید عنوان و توضیحات را به نوع ای بنویسید که کاربران را به سمت سایت شما جذب کنند.
لینک های داخلی: احد از مهم ترین فاکتورها در
سئو وردپرس به زبان ساده، سئو درونی لینک های داخلی می باشد. شما باید درون صفحات سایت خویش به صفحات مختلف لینک بدهید. مثلاً در صفحه اصلی به صفحه درباره ما , تماس با ما , فروشگاه , محصولات مختلف , مطالب مختلف و … لینک بدهید.
با این شغل شما از کاربران می خواهید که با کلیک روی لینک ها از دیگر صفحات سایت شما هم بازدید کنند و گوگل از این مورد زیاد خوشش می آید.
شما همین مطلبی که در حال خواستن آن هستید را در عقیده بگیرید, چندین لینک به صفحات مختلف هستی دارد که هم برای کاربران مفید می باشد هم برای گوگل.
در لینک دادن به صفحات گوناگون نباید زیاده روی کنید. بهتر است برای یک مقاله در مرز 1500 واژه چیزی حدود 5 تا 6 لینک درونی برپایی شود.
سایر موارد دیگری که به سئو داخلی مربوط می شود را بالاتر اشاره کردیم مواردی مثل: افزایش سرعت , افزایش امنیت , بروزرسانی مرتب سایت , بهینه سازی عکس ها , چیدمان سایت , رعایت استاندارد های مربوط به کدنویسی , استفاده اصولی از هدینگ های h1 , h2 , h3 , h4 , h5 , h6 , نصب افزونه سئو , ساخت نقشه سایت و …. که همه این موارد جزء سئو درونی محسوب می شود.